اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلیمر

فیلرهای پلیمری (پرکننده)، مواد نسبتاً خنثی آلی یا معدنی هستند که جهت بهبود خواص فیزیکی پلیمر و همچنین برای کاهش هزینه های محصول از آن ها استفاده می شود. این مواد در حقیقت ذراتی هستند که به رزین و اتصال دهنده ها (پلاستیک ها، کامپوزیت ها، بتن) اضافه می شوند. فیلرها (پرکننده ها) می توانند جامد، مایع یا گازی شکل باشند. ماهیت این مواد به طوری است که فضا را اشغال کرده و بدون تغییر در سایر مشخصات پلیمر، با ترکیبات کم هزینه جایگزینِ رزین گران قیمت می شوند.

دو بخش بزرگ برای استفاده از مواد فیلری (پرکننده)، الاستومرها و پلاستیک ها است، به طوریکه سالانه بیش از 50 میلیون تن مواد پرکننده در کل جهان مصرف می شود. انواع مختلفی از فیلرهای پلیمری مورد استفاده در پلاستیک ها عبارتند از: تری هیدرات آلومینا، رس کائولن، کربنات کلسیم، باریم سولفات، تالک و غیره؛ که متداول ترین این فیلرها در صنایع پلاستیک، کربنات کلسیم و بعد از آن تالک و باریم سولفات است.

با انتخاب مناسب این مواد، نه تنها در بحث کاهش هزینه ها بلکه سایر خصوصیات محصول مانند پردازش نهایی و رفتار مکانیکی آن نیز بهبود خواهد یافت. مواد فیلر (پرکننده) معمولاً سخت تر از پلیمرهای معمولی هستند. بنابراین، افزودن ماده پرکننده باعث افزایش مدول کششی و خمشی پلیمر می شود. از دیگر مزایای مهم فیلرها می توان به مقاومت بیشتر الکتریکی، قابلیت اشتعال کمتر و بهبود مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش اشاره کرد.

از دیگر نکات قابل تأمل این بخش خصوصیات پلیمرهای تقویت شده با فیلر است که این خصوصیات به سه عامل فعل و انفعالات بین ذرات فیلر، ساختار ماده پلیمری و ماهیت شیمیایی سطح ذرات فیلر بستگی دارد.به طورکلی، فیلر توسعه دهنده (اکستندر) ایده آل باید:

  • کروی شکل باشد تا اجازه حفظ خواص ناهمسانگرد را بدهد.
  • توزیع اندازه ذرات مناسب برای بسته بندی ذرات داشته باشید.
  • باعث عدم واکنش شیمیایی با پلیمر یا مواد افزودنی شود
  • دارای وزن مخصوص کم باشد.
  • ضریب شکست و رنگ مطلوبی داشته باشد.
  • کم هزینه باشد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>