اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پلی اتیلن

پلی اتیلن شبکه ای (PEX) یا پلی اتیلن کراسلینک شده، یک ماده پلاستیکی اصلاح شده از پلی اتیلن با چگالی متوسط یا بالا است و دارای ویژگی های بهبود یافته مانند مقاومت در برابر حرارت بالا و مقاومت تنش محیطی (ESCR) و پایداری طولانی مدت است که آن را به گزینه ای عالی برای استفاده در خطوط گرم و سرد تبدیل می کند، ولی بزرگ ترین عیب این پلیمر، عدم سرویس دهی و کارایی در دماهایی بالاتر از 60 درجه سانتی گراد است. از کاربردهای PEX می توان به سیستم های توزیع آب آشامیدنی، سیستم های آب پاش آتش نشانی، کاربردهای گرمایش هیدروونیک و … اشاره کرد.

PEX یک ماده پلی اتیلن تغییر یافته است که با استفاده از یک ماده شیمیایی یا یک فرآیند فیزیکی، زنجیره های پلیمری آن از نظر شیمیایی به هم متصل شده وساختار مولکولی پلی اتیلن را تغییر می دهند. تغییر ساختار پلی اتیلن به PEX برای لوله ها منجر به بهبود خصوصیاتی مانند مقاومت حرارتی، راندمان فوق العاده، مقاومت شیمیایی و مقاومت در برابر رشد کند ترک می شود.

لوله های پلی اتیلن شبکه ای توسط فرآیند اکستروژن در اندازه های قطر اسمی 4/1 تا 3 اینچ تولید می شوند. ابعاد این لوله ها باتوجه به اندازه قطر خارجی (OD) تنظیم شده و اساساً در ابعادی که به طور معمول CTS (معیار واحداندازه لوله مسی) گویند، تولید می شوند. ضخامت دیواره این لوله ها بر اساس نسبت ابعاد استاندارد 9 (SDR9) است، به این معنی که نسبت OD به ضخامت دیواره لوله 1به 9 (1:9) است.

PEX یک لوله پلاستیکی فشار قوی قابل انعطاف با درجه حرارت بالا با بیش از 40 سال استفاده موفقیت آمیز در بازار اروپا است. این لوله پلی اتیلنی اولین بار در اوایل دهه 1980 در آمریکای شمالی معرفی شد و در کاربردهای مختلف از جمله لوله کشی، خطوط انتقال آب، حفاظت از آتش سوزی، لوله های آب پاش آتش نشانی، گرمایش و سرمایش هیدرونیکی، ذوب برف و یخ و سیستم لوله کشی های گرمایش از کف، دیوار و سقف استفاده می شود.

PEX یک ماده پلی اتیلن تغییر یافته است که با استفاده از یک ماده شیمیایی یا یک فرآیند فیزیکی، زنجیره های پلیمری آن از نظر شیمیایی به هم متصل شده وساختار مولکولی پلی اتیلن را تغییر می دهندیک مزیت قابل توجه PEX نسبت به سایر لوله های پلاستیکی تأثیر کم عوامل محیطی بر آن در مقایسه با سایر مواد مورد استفاده برای کاربردهای مشابه است. لوله PEX در بین تمام لوله های مورد استفاده در لوله کشی توزیع آب، به یک محصول قابل قبول شناخته شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>