اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

وکس

از انواع وکس ها می توان به سه گروه وکس پلی اتلین، وکس پارافین و وکس میکروکریستالین اشاره کرد. این نوع وکس ها به گونه ای هستند که می توان از آن ها در بازه های گسترده ای از مشخصه های فیزیکی دلخواه بهره برد.

1-وکس های پلی اتیلنی

وکس پلی اتیلنی، یکی از انواع وکس هاست که به عنوان یک محصول جانبی در تولید پلی اتیلن به دست می آید.پلی اتیلن های با وزن مولکولی خیلی پایین (متوسط وزن مولکولی عددی Mn کمتر از 10000) خواص وکس مانند دارند. این ماده، ماده ای نیمه بلوریست که خواص مکانیکی آن همانند پلیمرهای گرمانرم و به وسیله نوع و درصد کریستال کنترل می شود و به عنوان یک محصول جانبی از تولید پلی اتیلن در مجتمع های پتروشیمی به دست می آید. از این محصول به شکل گسترده ای در صنایع مختلف برای کاهش گرانروی به کار برده می شود

2-وکس های پارافینی

پارافین وکس، نوعی از وکس است که کاربرد زیادی در صنعت دارد.مشخصه ی این دسته مواد، کریستال های فرم گرفته و درشت است که در آن تمامی اتم های کربن موجود، با پیوندهای ساده به یکدیگر متصل اند. این ماده طی عملیات پیچیده ای که شامل نفت زدایی، کریستاله شدن، افزودن حلال ها و بسیاری مراحل دیگر است، به شکل ماده ای سفید رنگ و بی بو و بدون طعم به نام پارافین در می آید. پارافین وکس به عنوان یک محصول جانبی در پالایشگاه های تولید روغن به دست می آید و بسته به نوع برش نفتی روغن پالایش شده، دارای گریدهای مختلفی است.

3- وکس های میکرو کریستالین
وکس میکروکریستالین، یکی از انواع مهم وکس میکروکریستالین ها، وکس هایی با نقطه ذوب بالاتر و  کریستال های نامنظم و کوچک هستند. ساختار این ماده از هیدروکربن های اشباع شده و همچنین آلکان های نرمال است.از نگاه تولیدکنندگان، وکس ها بر اساس درصد خلوص آن ها تقسیم بندی می شوند. گروه اول، وکس پارافینی تمام تصفیه که درصد روغن آن کمتر از 5 درصد است و گروه دوم وکس میکروکریستالین تمام تصفیه که درصد روغن آن کمتر از 3 درصد است.

کاربرد وکس

وکس ها را از نظر کاربرد می توان در حالت های زیر طبقه بندی کرد:

  • استفاده به عنوان مواد پایه یا افزودنی برای مشارکت، بهبود و اصلاح در خواص محصول نهایی
  • استفاده به عنوان پراکنده کننده ی رنگ دانه ها و افزودنی برای جوهر و پوشش ها، پلاستیک ها، مواد آرایشی، تونرها و چسب ها
  • استفاده به عنوان روان کننده خارجی در پلاستیک ها به طور مثال در فرآیند اکستروژن و کلندرینگ PVC
  • استفاده در شمع های تزیینی و درمانی که یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین مصارف وکس هاست.
  • استفاده به عنوان روکش محصولات خوراکی، آرایشی، صنایع بسته بندی و مبلمان و … زیرا وکس ها مانع از عبور آب شده و تنها اکسیژن را از محصول عبور می دهند.

از دیگر مصارف آن ها می توان به کاربرد در صنایع تایر و لاستیک، پولیش، جوهر مرکب، قالب گیری، آدامس، مواد آرایشی و بهداشتی و … اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>