اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فولاد

هنگامی که فولاد به اندازه ای گرم شود؛ که دیگر امکان بازگشت به حالت اولیه در آن وجود نداشته باشد سوختن اتفاق می افتد. در واقع گرمایش شدید در فلز باعث تغییرات منفی در ساختار فلزات می شود. و اغلب این تغییرات برگشت پذیر نیستند.سوختن نیز پدیده ای است که بر اثر گرمایش زیاد باعث ایجاد تغییر در ساختار فلزات می شود و حالت اولیه فلز را کاملا از بین می برد و موجب اسقاط شدن ساختار فولاد می شود.

به طور کلی هنگام پدیده سوختن فلزات با دو نوع فرآیند تخریب کننده مواجه هستیم. اول پدیده معمول سوختن در زمان اکسیداسیون بین ذره ای می باشد.که به اصلاح خوردگی فلز نامیده می شود. و مرز ذرات فلز رخ می دهد. علت این پدیده شکسته شدن پیوند اکسیژن با اجزای مقاوم در برابر خوردگی می باشد و ذرات اکسیژن با اجزای خوردگی پیوند تشکیل می دهند این پدیده مخصوصا برای قطعاتی مانند تیرآهن ممکن است اتفاق بیافتد.

به طور مثال فولاد ضد زنگ را در نظر بگیرید که محتوای کروم آن به دلیل سوختن فلز از بین رفته است و درنتیجه کیفیت ساختار فولاد ضد زنگ تحیلیل می رود. و در این پدیده سوختن فلز باعث می شود به جای اکسید کروم شاهد اکسید آهن شویم. دومین پدیده زمانی اتفاق می افتد که فولاد در زمان ذوب اولیه دچار سوختن شود. در ذوب اولیه اجزای آلیاژی، ذوب تنها در مرز برخی از ذرات فلز آلیاژی قرار خواهند گرفت. که به همین دلیل شاهد تخلخل فلز خواهیم بود که با حرارت درمانی برطرف نخواهد شد.

آلیاژ فولاد کربنی

یکی از آلیاژ های آهن فولاد است که مقداری کربن دارد. کربن موجود در فولاد مقاومت فلز را زیاد می کند. با این حال فولاد کربنی قبل از رسیدن به نقطه ذوب، شروع به سوختن خواهد کرد. و نقطه ذوب و نقطه احتراق فولاد به یکدیگر نزدیک می شوند. و در زمان حرارت دادن و رسیدن به نقطه ذوب فولاد پیش از آنکه ذوب شود می سوزد.فلز به رنگ سفید در می آید و جرقه به اطراف پرتاب می کند. و در نهایت ساختار فولاد تغییر خواهد کرد و فلز به اصطلاح شروع به ریختن می کند. به طوریکه به نظر می رسد فلز سوخته است.

سوختن پشم فولاد

سوختن پشم فولاد نیز یکی از پدیده های غیر قابل برگشت می باشد. پشم فولاد از آهن تشکیل می شود وهنگام واکنش با اکسیژن موجود در هوا نوعی اکسید آهن تشکیل می دهد که امکان بازگشت به حالت اولیه را از عنصر مورد نظر سلب می کند.

پشم فولاد به خاطر سطح مقطعی که دارد موقعیت مناسبی برای احتراق و سوختن ایجاد می کند. هنگام سوختن پشم فولاد جرقه های زیادی در اثر واکنش آهن با هوا مشاهده خواهیم کرد. نکته جالب اینجاست که گرم شدن یا خوردگی پشم فولاد حجم آن را افزایش می دهد. و این بخاطر ترکیب عناصر اکسیژن با آهن می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>