اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میلگرد

فناوری QST در دهه های 1970 تا 1990 میلادی با توجه به درخواست مهندسان عمران و ساختمان به منظور افزایش استحکام میلگردهای آجدار در راستای سهولت بیشتر استفاده در آسمان خراش های بزرگ ابداع شد. QST مخفف عبارت Quenched and Self-Tempered می باشد که معنای آن خود آبدیده و یا فرو نشسته است.

در واقع این فناوری فرآیندی درون خطی در واحدهای نورد گرم میلگرد به حساب می آید که به منظور رساندن حد مقاومت تسلیم میلگرد به 500 نیوتن بر متر مربع انجام می شود. با استفاده از این فناوری برای تولید میلگردهایی با مقاومت تسلیم بالا، دیگر نیازی به ایجاد تغییر در ترکیب شیمیایی فولاد به کار رفته در تولید میلگرد وجود نخواهد داشت.

بدون استفاده از این روش برای تولید میلگردهای با مقاومت تسلیم بالا نیاز است درصد کربن و منگنز در ترکیب شیمیایی فولاد بالا برده شود که این موضوع موجب کاهش قابلیت جوشکاری میلگرد شده و در نتیجه میلگرد مذکور برای استفاده به عنوان آرماتور مناسب نخواهد بود.

همچنین این فناوری موجب شده هزینه آلیاژ سازی و نیروی انسانی در تولید فولاد به کار رفته در ساخت میلگرد نیز کاهش پیدا کند و در قیمت تمام شده محصول نیز تأثیر قابل توجهی داشته باشد. لازم به ذکر است که به کلیه میلگردهایی که با فناوری QST تولید می شوند، میلگرد TMT گفته می شود.

به مرور که استفاده از فناوری QST در تولید میلگرد ها گسترش پیدا کرد، کارخانه ای در هند به بهینه سازی و استاندارد سازی آن اقدام نموده و محصولی با نام تجاری ترمکس یا THERMEX را معرفی نموده و به گسترش تولید آن در کارخانه های فولاد سازی بسیار پر تعدادی در اقصی نقاط جهان آن پرداخت.

هر کارخانه ای که قصد دارد میلگرد ترمکس تولید کند، پس از پایان کار خط تولید میلگرد نورد گرم خود برای دریافت مجوز لایسنس ترمکس اقدام می نماید. بدین منظور تجهیزات لازم برای فرآیند تولید میلگرد ترمکس به آن کارخانه منتقل شده و در محل مستقر می شود و کارخانه مذکور اقدام به تولید آزمایشی میلگرد ترمکس می نماید.

پس از آزمایش نمونه تولید شده در آن کارخانه در صورتی که تایید شود میلگرد تولیدی بدون هیچ مشکلی به مقاومت تسلیم 500 نیوتن بر متر مربع دست یافته است، به آن کارخانه مجوز تولید میلگرد ترمکس استاندارد داده خواهد شد.

در واقع میلگردهای ترمکس نوعی از میلگردهای TMT هستند که بر اساس استانداردهای نام تجاری ترمکس و شرکت ابداع کننده این نام تجاری تولید می شوند. کارخانه هایی که در نقاط مختلف جهان میلگرد ترمکس تولید می کنند، بر اساس استانداردهای موجود روی محصولات خود حرف T را حکاکی می کنند تا میلگردهای ترمکس در بازار برای خریداران به خوبی متمایز باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>