اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ورق

در فرآیند نورد از دستگاه پیچیده ای شامل یاتاقان ها، غلتک ها، محفظه های نگهداری قطعات، محرک برای اعمال نیرو به غلتک ها و سیستم کنترل سرعت آن ها، استفاده می شود. سازه این دستگاه باید بسیار صلب بوده و تحمل نیروهای درگیر در فرآیند نورد که به چند هزار تن می رسد را داشته باشد.در فرآیند نورد سرد، قطر غلتک باید کوچک تر از میزان کاهش ضخامت در فرآیند باشد، در غیر این صورت غلتک ها در اثر نیروی زیاد نورد تخت شده و عملیات کاهش ضخامت با مشکل مواجه خواهد شد.

اما از طرف دیگر غلتک های کوچک در معرض نیروهای نورد به خم شدگی دچار شده و به همین علت امکان تولید ورق با ضخامت یکسان از دست می رود.بدین منظور از یک سری غلتک با قطر بزرگ به عنوان تکیه گاه غلتک نورد استفاه می کنند که به غلتک پشتیبان معروفند. به طور معمول در کارگاه های تولیدی یک غلتک نورد که به غلتک کار معروف است با دو غلتک پشتیبان نگهداری شده و در هر قفسه نگهداری، مجموعا 6 علتک استفاده می شود.

به طور معمول ورق های روغنی که محصولات فرآیند نورد سرد هستند، از سطح بالاتری از کیفیت در زمینه پوشش سطحی برخوردارند و سطحی کاملاً صاف، یکدست و و با کیفیت مناسب دارند. در مورد میلگرد ها، تولیداتی که با نورد سرد حاصل می شوند دارای سختی بالاتری نسبت به تولیدات نورد گرم می باشند.

اما در مورد ورق های فولادی این موضوع برعکس است و با توجه به اینکه کربن موجود در ورق های نورد گرم بیشتر است، آنان از ورق های روغنی که حاصل فرآیند نورد سرد هستند، سخت تر می باشند. از این رو می توان ورق های سیاه را دارای استحکام بیشتری نسبت به ورقه های روغنی دانست.

در فرایند نورد گرم محصول خروجی که ورق سیاه می باشد، از نظر ابعاد بسیار متغیر بوده و چندان دقیق نمی باشد و از سطحی نسبتاً خشن برخوردار است. به طور معمول در در طی فرآیند نورد گرم ضخامت ورق از 25 میلیمتر به 6 میلیمتر کاهش پیدا کرده و اگر محصول نازک بوده و ضخامتی تا 6 میلیمتر داشته باشد به دور محوری پیچانده شده و کویل های ورق که ماده اولیه فرآیند نورد سرد می باشند را تشکیل می دهد.اما در نورد سرد محصول فرآیند از تلورانس کمتری در زمینه ابعاد و ضخامت برخوردار بوده و با پرداخت سطح بسیار مناسب، محصول مرغوب تری خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>