اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آهک

آهک هیدراته یک ترکیب معدنی است و در آن کاتیون کلسیم به دو آنیون هیدروکسید پیوند شده است. در فرم جامد این ترکیب یک ساختار پلیمری دارد که با اتصال هیدروژن بین لایه ها شکل گیری آن تسهیل می شود.آهک هیدراته به طور طبیعی نیز وجود دارد اما به ندرت به شکل معدنی آن یعنی پرتلندیت دیده می شود که در برخی از سنگ های آتشفشانی و دگرگونی یافت می شود.

محلول های آبی هیدروکسید کلسیم که به عنوان آهک هیدراته نامیده می شوند بازهایی با قدرت متوسط هستند که با اسیدها واکنش نشان می دهند و می توانند به برخی فلزات مانند آلومینیوم حمله کرده و برخی دیگر از فلزات مانند آهن و فولاد را در برابر خوردگی محافظت می کنند.

آهک هیدراته در غلظت های پایین سمی نیست. با این حال، در غلظت های بالاتر تماس آن با چشم ها، پوست، استنشاق یا بلع محلول آبی کلسیم هیدروکسید می تواند باعث کوری، سوزش شدید پوست، سوختگی های شیمیایی یا آسیب ریوی شود.هیدروکسید کلسیم گرید مواد غذایی به طور کلی بی خطر است. اما اگر با هیدروکسید کلسیم صنعتی کار می کنید، بلع آن می تواند منجر به مسمومیت، آسیب های شدید یا مرگ شود.

بلع آهک هیدراته گرید صنعتی یک وضعیت اورژانسی که نیاز به درمان فوری دارد. اگر مشکوک هستید که این ترکیب را مصرف کرده اید فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید.هنگام کار با این ترکیب شیمیایی برای به حداقل رساندن مواجهه از تولید غبار در محیط جلوگیری کرده و پس از اتمام کار دستهایتان را با آب بشوئید.

این ترکیب کاربردهای صنعتی فراوانی دارد و در صنعت تولید کاغذ، به عنوان منعقد کننده در تصفیه فاضلاب، در تولید آمونیاک و همچنین اصلاح کننده pH مورد استفاده قرار می گیرد.در واقع مهم ترین کاربرد این ترکیب شیمیایی به عنوان منعقد کننده در تصفیه آب و فاضلاب است. آهک هیدراته یک ماده نرم باردار در آب ایجاد می کند که به حذف ذرات کوچک تر از آب کمک کرده و محصول شفاف تری تولید می کند.

این روش به دلیل هزینه پایین و سمیت کم هیدروکسید کلسیم کاربردپذیری بالایی دارد. این ترکیب همچنین در تصفیه آب شیرین برای بالا بردن pH آب مورد استفاده قرار می گیرد تا لوله ها در جایی که آب اسیدی است، دچار خوردگی نشوند زیرا این ماده تنظیم کننده pH است و مانع افزایش اسیدیته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>