اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کالیفون

3 روش برای تهیه کالیفن یا کالیفون یا رزین گام وجود دارد که منجر به تولید اشکال مختلف روزین می شود. روزین صمغ رایج ترین نوع است که از درختان زنده به صورت شیره گرفته می شود و سپس برای تولید روغن ترپانتین و روزین صمغ تقطیر می شوند.

از تقطیر چوب کاج های مرده نیز می توان روزین چوب را به دست آورد ولی به دلیل بازدهی پایین این روش خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرد. سرانجام روزین tall oil نوعی ماده فرآوری شده است که از ساقه درخت به دست می آید که بیشتر آن سلولز است و برای تولید کاغذ مورد استفاده قرار می گیر

کالیفن شامل ترکیب پیچیده ای از اسیدهای رزین (تقریباً 90%)، الکلهای دی ترپن، آلدهیدها و هیدروکربنها (حدود 10٪) است. ترکیب کالیفن برحسب نوع گونه ای که از آن به دست می آید، فرایندهای پردازشی و شرایط نگهداری متفاوت است. علاوه بر این به دلیل قرار گرفتن در معرض هوا مواد اکسیده شده نیز در کالیفن وجود دارد.

کالیفن ویژگیهای خاصی دارد که باعث طیف گسترده کاربردهای آن در صنایع مختلف می شود. اول اینکه می تواند به عنوان امولسیفایر و قوام دهنده استفاده شود. کالیفن با اینکه خواص اسیدی دارد ولی باعث خوردگی نمی شود و در بسیاری از واکنش های شیمیایی قابل استفاده است. کالیفن اصلاح شده و اصلاح نشده در تولید بسیاری ازمحصولات استفاده می شود.

در طب غربی این ماده برای تولید نخ بخیه، نوار چسب و داروهای موضعی مورد استفاده قرار می گیرد. لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله ریمل، رژگونه و رژ لب نیز حاوی کالیفون هستند.کالیفون باعث واکنش های آلرژیک در افراد حساس می شود که شامل درماتیت تماسی حاد آلرژیک، مشکل در تنفس، آسم، سوزش چشم و آبریزش بینی است. درماتیت در هر ناحیه ای تماس پوستی رخ داده باشد، اتفاق می افتد و باعث قرمزی، التهاب و خارش پوست می شود.

با پیشرفت واکنش آلرژیک ممکن است تاول به وجود بیاید و حتی شدیدتر شود. اگر قرار گرفتن در معرض کالیفن ادامه یابد، ممکن است درماتیت با پوست ضخیم و لایه لایه ایجاد شود. بنابراین در صورت رخ دادن اولین واکنش آلرژیک تماس را قطع کرده و در صورت عدم بهبود به پزشک مراجعه کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>