اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسید کرومیک

اسید کرومیک وقتی تشکیل می شود که تری اکسید کروم با آب واکنش می دهد. تری اکسید کروم یک ماده کریستالی ظریف به رنگ قرمز روشن یا قهوه ای است و کاملاً در آب محلول است. این ماده خاصیت اکسید کننده قوی دارد و خود به خود به CrO3 کاهش می یابد به همین دلیل، هرگز نباید در ترکیب با الکل یا فرمالین استفاده شود.

این ماده بسیار شبیه به اسید سولفوریک است و به راحتی حالت آزاد آن حاصل نمی شود، اما نمک های شناخته شده ای را تشکیل می دهد که بسیاری از آنها به رنگ قرمز و زرد هستند. رنگ اسید کرومیک نارنجی- قرمز است که بیشتر در رنگرزی و به عنوان سفید کننده استفاده می شود.

این ماده یک اکسیدکننده قوی است که برای اکسیداسیون بسیاری از ترکیبات آلی از جمله الکل مورد استفاده قرار می گیرد و در آبکاری با کروم به عنوان یک اکسید کننده قوی و در لعابهای سرامیکی، تولید شیشه های رنگی نیز استفاده می شود.در شیمی آلی، از محلول های رقیق اسید کرومیک برای اکسیداسیون الکلهای اولیه یا ثانویه جهت سنتز آلدهیدها و کتونهای مربوطه استفاده می شود ولی گروه های الکل سوم تحت تأثیر این ماده قرار نمی گیرند.

از آنجاییکه اکسیداسیون با تغییر رنگ ترکیب از نارنجی به سبز- آبی نشان داده می شود، همچنین به عنوان تست تحلیل کیفی برای حضور الکل های اولیه یا ثانویه کاربرد دارد.در فرآیند اکسیداسیون الکلها یا آلدهیدها به اسیدهای کربوکسیلیک نیز این ماده یکی از چندین معرفی است که به عنوان کاتالیزور مورد استفاده قرار می گیرد.

تماس با این ماده به عنوان یک ماده اکسید کننده قوی که برای تمیز کردن فلزات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، باعث انعقاد پروتئین های بدن می شود. دوز کشنده برای این ماده بین 5 تا 10 گرم است که منجر به مشکلات گوارشی و به دنبال آن سرگیجه، گرفتگی عضلات، گرفتگی عروق محیطی و کما می شود.شستشوی معده با آب اولین خط درمان هنگام بلع این ماده شیمیایی است ولی شستشو با محلول هیپوسولفیت سدیم و سپس محلول بافر فسفات پادزهر ویژه اسید کرومیک است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>