اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سدیم

پراکسید سدیم بر اساس واکنش زیر هیدرولیز انجام می دهد تا هیدروکسید سدیم و پراکسید هیدروژن به دست آید:

Na2O2 + 2H2O → 2NaOH + H2O2

از این ماده برای سفید کردن خمیر چوب برای تولید کاغذ و منسوجات استفاده می شود و در حال حاضر عمدتا برای عملیات آزمایشگاهی تخصصی، به عنوان مثال، استخراج مواد معدنی از سنگ معدن های مختلف به کار می رود.

پراکسید سدیم ممکن است با نام تجاری Solozone و Flocool شناخته شود. این ماده در آماده سازی شیمیایی، پراکسید سدیم به عنوان یک عامل اکسید کننده به کار می رود. واکنش این ماده با دی اکسید کربن برای تولید اکسیژن و کربنات سدیم به عنوان منبع اکسیژن مورد استفاده قرار می گیرد:

2Na2O2 + 2CO2 → 2Na2CO3 + O2

بنابراین، سدیم پراکسید مخصوصاً در وسایل غواصی، زیردریایی ها و غیره مفید است و همچنین پراکسید لیتیوم و سوپراکسید پتاسیم کاربردهای مشابهی دارند.هدایت ذاتی در مراحل تخلیه باتری سدیم -هوا و بررسی سوپراکسید سدیم در مقابل پراکسید سدیم در این نوع کاربرد، عنوان مقاله ای می باشد که در سال 2015 میلادی منتشر شده است.

بر اساس چکیده این کار، محصول تخلیه اولیه در باتری های سدیم -هوا در برخی آزمایش ها پراکسید سدیم گزارش شده است، در حالی که در برخی دیگر سوپراکسید سدیم، مشاهده شده است.نکته مهم این است که سلول هایی که به NaO2 تخلیه می شوند از پتانسیل شارژ کمتری برخوردارند، در حالی که سلول هایی که به Na2O2 تخلیه می شوند اینگونه نیستند که این تفاوت ها می تواند ناشی از رسانایی بالاتر در سوپراکسید باشد.

با این حال، با توجه به اینکه انتقال بار در سوپراکسیدها نسبتاً ناشناخته است، این توضیح همچنان به صورت یک پیشنهاد می باشد. در اینجا، روش های عملکردی چگالی و شبه ذرات GW برای روند مقایسه ای رسانایی مراحل تخلیه Na-O2 با محاسبه غلظت و تحرک حامل های بار ذاتی در پراکسید سدیم و سوپراکسید سدیم استفاده می شود.

پیش بینی می شود که هر دو ترکیبات عایق الکتریکی باشند و بندگپ های آن بیش از 5 eV باشد. در مورد پراکسید سدیم، خواص انتقال مشابه مواردی است که قبلاً برای پراکسید لیتیوم گزارش شده بود، که نشان دهنده رسانایی کلی کم است.

در زمینه باتری های سدیم -هوا، رسانایی الکترونیکی پایین ارائه شده توسط NaO2 نشان می دهد که افزایش جابه جایی کلی در این مرحله به نظر نمی رسد که دارای پتانسیل های مازاد کم در ارتباط با تجزیه آن باشد. در مقابل، افزایش کارایی سلول های مبتنی بر سوپراکسید سدیم به عوامل دیگری مانند کاهش تمایل به تجزیه الکترولیت نسبت داده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>