اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روبیدیم

روبیدیوم کلرید یک ترکیب شیمیایی به شکل پودر سفید کریستالی است که این هالید قلیایی متشکل از روبیدیم و کلر می باشد و کاربردهای متنوعی از الکتروشیمی تا زیست شناسی مولکولی پیدا می کند.

این ماده از نظر ساختاری و در فاز گازی، به صورت دو اتمی می باشد و طول پیوند آن 2/7868 آنگستروم برآورد شده است. این فاصله تا 3/285 برای فرم مکعبی این ماده افزایش می یابد، که نشان دهنده تعداد هماهنگی بیشتر یون ها در فاز جامد است.

بسته به شرایط، کلرید روبیدیوم جامد در یکی از سه حالت یا چند شکل وجود دارد که با تصویربرداری هولوگرافی مشخص می شود. اولین ساختار به صورت هشت ضلعی و شبیه به پلی مورف کلرید سدیم است که در آن آرایش مکعبی آنیون های کلرید با کاتیون های روبیدیوم است که حفره های هشت وجهی را پر می کنند، و این چند شکلی را توصیف می کند.

در دما و فشار بالا، این ماده ساختاری مشابه با کلرید سزیم را تصویب می کند. فرم های مشابه با NaCl و KCl در فشارهای بالا دچار تغییر ساختاری یکسانی می شوند. در اینجا، یون های کلرید یک آرایش مکعبی ساده با آنیون های کلرید تشکیل می دهند که رئوس مکعبی را که +Rb مرکزی را احاطه کرده است اشغال کرده اند.

فرم دیگر چند شکلی اسفالریت روبیدیم کلراید می باشد که به صورت تجربی مشاهده نشده است و تنها به طور نظری بررسی شده است. پیش بینی می شود که انرژی شبکه آن تقریباً 40 کیلوژول بر مول نسبت به ساختارهای قبلی کوچک تر باشد.متداول ترین روش آماده سازی کلرید روبییدیم خالص شامل واکنش هیدروکسید آن با اسید کلریدریک و به دنبال آن تبلور مجدد است:

RbOH + HCl → RbCl + H2O

از آنجا که RbCl جاذب رطوبت می باشد، لازم است تا از رطوبت جوی محافظت گردد. بنابراین عمدتا با استفاده از دستگاه خشک کن این کار را در آزمایشگاه ها انجام می دهند. بنابراین، تأمین کنندگان متعدد آن را در مقادیر کمتری در صورت نیاز تولید می کنند.روبیدیوم کلراید به اشکال مختلف برای تحقیقات شیمیایی و زیست پزشکی ارائه می شود. این ماده با اسید سولفوریک واکنش می دهد و روبیدیم هیدروژن سولفات تشکیل می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>