اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سدیم

سدیم بی سولفات که به سولفات هیدروژن سدیم نیز معروف است، یک نمک سدیم به شکل جامد سفید رنگ می باشد. این ماده یک نمک اسیدی است که از خنثی سازی جزئی اسید سولفوریک و معمولاً به شکل هیدروکسید سدیم یا کلرید سدیم (نمک سفره) تشکیل می شود.

نتیجه یک محصول گرانولی خشک است که می توان با خیال راحت حمل و ذخیره کرد. شکل بدون آب آن رطوبت سنج است و محلول های بی سولفات سدیم اسیدی هستند. این ترکیب به صورت مونوهیدرات نیز وجود دارد.بی سولفات سدیم به عنوان واسطه در فرایند مانهایم تولید می شود، یک فرآیند صنعتی شامل واکنش کلرید سدیم و اسید سولفوریک زیر می باشد:

NaCl + H2SO4 → HCl + NaHSO4

این مرحله بسیار گرمازا است. مایع سدیم بی سولفات سرد می شود به طوری که یک ماده جامد را تشکیل می دهد. گاز کلرید هیدروژن در آب حل می شود تا اسید کلریدریک به عنوان محصول مفید این واکنش تولید شود.اگر چه سود تجاری ندارد، اما بی سولفات سدیم می تواند به عنوان محصول فرعی تولید بسیاری از اسیدهای معدنی دیگر از طریق واکنش نمک های سدیم آنها با اسید سولفوریک اضافی تولید شود:

NaX + H2SO4 → NaHSO4 + HX ( X− = CN−, NO3−, ClO4−)

اسیدهای HX تولید شده نقطه جوش کمتری نسبت به واکنش دهنده ها دارند و با تقطیر از مخلوط واکنش جدا می شوند. سدیم بی سولفات هیدراته در دمای 58 درجه سانتی گراد دهیدراته می شود که در آن نقطه از مولکول آب متصل به آن جدا می شود.هنگامی که یک ماده شیمیایی در آماده سازی دارویی، محصولات مراقبت شخصی یا به عنوان افزودنی غذایی استفاده می شود، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده نظارت می شود.

همچنین هنگامی که برای تمیز کردن و مصارف صنعتی به کار می رود، توسط آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) تحت نظارت و بررسی قرار می گیرد. از نظر تأثیرات محیطی، سدیم بی سولفات از نظر نگرانی در مورد سمیت و ماندگاری محیطی رتبه چندانی ندارد، اما با این وجود رعایت نکات ایمنی اهمیت دارد.

وقتی صحبت از خرید محصولات تمیز کننده سبز می شود، به دنبال تولیدکنندگانی باشید که از این ماده شیمیایی استفاده نمی کنند یا ابتدا دستور العمل هایی که بر روی بسته بندی هست را امتحان کنید و از انتخابتان مطمئن شوید. به عنوان مثال، سدیم بی سولفات در ماشین ظرفشویی Affresh استفاده می شود، اما در Lemi Shine Machine Cleane وجود ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>