اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

متان

بی ثباتی DCM و قابلیت حل شدن آن در طیف وسیعی از ترکیبات آلی، آن را به یک حلال مفید برای بسیاری از فرآیندهای شیمیایی تبدیل می کند. در صنایع غذایی، از آن برای رفع کافئین قهوه، چای و همچنین تهیه عصاره های رازک و سایر طعم دهنده ها استفاده می شود.

خاصیت فرار بودن، منجر به استفاده از آن به عنوان پیشران اسپری آئروسل و به عنوان عامل دمنده برای فوم های پلی اورتان شده است. متیلن کلرید یک اسید لوئیس است که می تواند با اهداکنندگان الکترون پیوند هیدروژنی برقرار کند و به عنوان اسید سخت طبقه بندی شده و در مدل ECW گنجانده شده است.

در نزدیکی طیف جذب دی کلرو متان، رنگ های پیچیده ای از ویژگی های جذب میانی IR را نشان می دهد. نقطه جوش کم یک ترکیب شیمیایی به آن ماده اجازه می دهد تا در یک موتور حرارتی به نوعی عمل کند که انرژی مکانیکی را از اختلاف دمای کوچک استخراج کند.

DCM همچنین به عنوان مایع در چراغ های حباب کریسمس استفاده می شود که دارای لوله حباب رنگی بالای لامپ به عنوان منبع گرما و مقدار کمی نمک سنگ برای تامین جرم حرارتی و محل هسته برای حلال تغییر فاز است.

دی کلرو متان پلاستیک های خاصی را به صورت شیمیایی جوش می دهد. به عنوان مثال، برای آب بندی محفظه کنتورهای برقی به کار می رود و اغلب به عنوان جزء اصلی چسب های جوش پلاستیکی فروخته می شود، همچنین توسط علاقمندان به ساخت و ساز برای اتصال اجزای پلاستیکی به یکدیگر استفاده می شود و معمولاً از آن به عنوان "دی کلو" یاد می شود.

DCM در زمینه آزمایش مواد مهندسی عمران نیز به کار می رود و به طور خاص از آن در هنگام آزمایش مواد قیری به عنوان حلال برای جدا کردن چسب از سنگدانه آسفالت یا ماکادام استفاده می شود تا آزمایش مواد امکان پذیر باشد. از آن به عنوان جزء اصلی برش دهنده رنگ استفاده می شود، اگرچه جایگزین هایی وجود دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>