اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کلروفرم

کلروفرم یک ماده شیمیایی است که در طبیعت یافت شده و به صورت مصنوعی نیز تولید می شود. بزرگ ترین دلیل اینکه همه کلروفرم را می شناسند این است که برای بیهوشی در طول تاریخ از استفاده شده است. اگرچه امروزه کلروفرم برای این منظور استفاده نمی شود اما همچنان جایگاه خود را در حافظه ما حفظ کرده است.

کلروفرم که با نام های تری کلرومتان و متیل تری کلراید نیز شناخته می شود، یک ترکیب شیمیایی با فرمول CHCl3 است.این ترکیب در دمای اتاق، یک مایع بی رنگ و فرار است اما قابل اشتعال نیست.

کلروفرم یک ترکیب آلی طبیعی است که در هوا و آب های ساحلی، دریاچه ها و آبهای زیرزمینی یافت می شود. با این حال بیشتر تری کلرومتان موجود در محیط توسط انسانها تولید می شود. سطوح بالاتر این ماده شیمیایی در مناطق صنعتی و هوای بالای استخرهای شنا وجود دارد که آب آنها با کلر ضدعفونی می شود.

کلروفرم مایعی است با بوی شیرین، شبیه به اتر و از نظر طعم 40 بار شیرین تر از شکر است. برخی افراد بوی آن را با مواد ضدعفونی کننده مقایسه می کنند، مشابه بویی که در بیمارستان ها و مراکز درمانی استشمام می شود. شیمیدانان بوی کلروفرم به طور مبهمی شبیه بوی استون می دانند.

این ترکیب به عنوان حلال استخراج چربی، روغن، گریس، لاستیک، موم، رزین، لاک، تولید ابریشم مصنوعی، صمغ و چسب استفاده می شود. به عنوان حلال صنعتی در استخراج و تصفیه برخی آنتی بیوتیک ها، آلکالوئیدها، ویتامین ها و طعم دهنده ها استفاده می شود.

از این ماده به عنوان حلال در شیمی آلی، عکاسی و ساخت رنگ، دارو و آفت کش ها نیز استفاده می شود. کاربردهای دیگر آن از بین بردن لکه ها در خشک شویی، به عنوان یک ماده دودزا و در کپسول آتش نشانی برای کاهش دمای انجماد تتراکلرید کربن است.

کلروفرم فرموله شده با سایر مواد برای کنترل کرم حلقوی در حیوانات استفاده می شود. این ترکیب به طور پیوسته با حلال های کمتر سمی جایگزین می شود و ممکن است دیگر در برخی از این کاربردها استفاده نشود. استفاده از آن به عنوان یک داروی بیهوشی استنشاقی در حین عمل جراحی نیز تا حد زیادی متوقف شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>