اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیترات

از این ترکیب شیمیایی معمولا در تولید مواد غذایی استفاده می شود و باعث بهبود طعم و همچنین ماندگاری بیشتر مواد غذایی می شود. تری سدیم سیترات به عنوان یک عامل بافر کننده و تنظیم کننده اسیدیته، عمدتا در صنایع غذایی استفاده می شود. این ترکیب شیمیایی یک آنتی اکسیدان و نگهدارنده است که می تواند در برنامه های کاربردی مختلف در صنعت غذایی و همچنین مواد غذایی مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

سدیم سیترات معمولا در صنایع غذایی به نام E331 شناخته می شود. این ترکیب شیمیایی را می توان در محصولاتی همچون ژلاتین، بستنی، ماست، مربا، شیرینی، پودر شیر، پنیرهای فرآوری شده، نوشیدنی های گازدار و شراب یافت.این ترکیب شیمیایی همچنین در فرآیند تهیه پنیر به عنوان یک امولسیفایر روغن استفاده می شود. سدیم سیترات از جدا شدن چربی ها جلوگیری می کند و در نتیجه مانع از آن می شود که مواد غذایی بافت چرب داشته باشند.

تولید نوشیدنی ها

استفاده از این ترکیب شیمیایی در تولید نوشیدنی ها معمولا برای افزایش طعم است. بسیاری از تولید کنندگان نوشابه های لیموی، از اسید سیتریک و نمک های آن به عنوان راهی برای تقویت طعم و بهتر کردن مزه استفاده می کنند. علاوه بر این، تری سدیم سیترات می تواند به ایجاد قوام در اسیدیته و طعم آب میوه ها نیز کمک کند.

استفاده در پزشکی

تری سدیم سیترات کاربردهای پزشکی نیز دارد و به عنوان عامل قلیایی کننده مورد استفاده قرار می گیرد. قرص سدیم سیترات و محلول سدیم سیترات با خنثی کردن اسید اضافی در خون و ادرار برای بهبود سلامتی بدن عمل می کند.

این ترکیب شیمیایی علاوه بر این برای درمان بیماری اسیدوز متابولیک نیز کارایی دارد. سدیم سیترات، پس از جذب در بدن به کاتیون های سدیم و آنیون های سیترات تجزیه می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، یون های سیترات آلی به یون های بی کربنات متابولیزه می شوند که منجر به افزایش غلظت بی کربنات پلاسما می شود.علاوه بر این، تری سدیم سیترات باعث بافر شدن یون هیدروژن اضافی و در نتیجه معکوس شدن بالقوه اسیدوز در بدن می شود، در حالی که بدن از افزایش اسیدیته در خون، پلاسما و سایر بافت های بدن رنج می برد.

سدیم سیترات علاوه بر این می تواند به عنوان ضد انعقاد خون در طول فریز پلاسما مورد استفاده قرار می گیرد، فرآیندی که خون را برای حذف آنتی بادی های مضر (مانند دیالیز) فیلتر می کند. این خاصیت ضد انعقادی ناشی از یون سیترات است که با تشکیل مجتمع های سیترات کلسیم، یون های کلسیم را در خون کلاته می کند. سدیم سیترات همچنین یک ماده شیمیایی کلیدی در ذخیره و حفظ خون در بانک های خون است.

تری سدیم سیترات همچنین می تواند به عنوان یک عامل بهبود دهنده در درمان ناراحتی های معده و تسکین بیماری اسیدوز لوله دیستال کلیه ناشی از عفونت های دستگاه ادراری، به دلیل خاصیت خنثی کنندگی مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده در صنایع

از این ترکیب شیمیایی به عنوان پاک کننده صنعتی برای پاکسازی دستگاه های تولید بخار و سیستم های آب گرم از لایه های کلسیم و زنگ زدگی استفاده می شود. همچنین به عنوان یک پولیش شیمیایی، برای تیمار آلومینیوم، مس و سایر سطوح فلزی استفاده می شود.

اسید سیتریک و نمک های آن به عنوان عوامل بافر کننده و کمپلکس کننده در حمام های آبکاری الکترو نیز استفاده می شود. کاربردهای صنعتی دیگر این ترکیب شیمیایی شامل سولفورزدایی گاز دودکش، بازیابی نفت و جلوگیری از آلودگی مواد راکتور هسته ای است.

کاربردهای دیگر تری سدیم سیترات

از تری سدیم سیترات همچنین می توان در تمیز کردن ظروف استفاده شود. مشخص شده است که این ماده به ویژه در حذف رسوبات کربنات از کتری ها و همچنین تمیز کردن رادیاتورهای خودرو بسیار موثر عمل می کند. این ترکیب شیمیایی همچنین در مواد شوینده و قرص های ماشین ظرفشویی نیز استفاده می شود. سدیم سیترات به عنوان تنظیم کننده pH و نرم کننده آب نیز در برخی صنایع کارایی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>