اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مراحل مهم اپراتوری CNC:
در این بخش، مهم ترین نکاتی را بیان می کنیم که در آموزش اپراتوری CNC باید بدانید.

مکانیک8

نوع ماشین CNC را انتخاب کنید:
اولین قدم برای آموزش اپراتوری CNC این است که ببینید می خواهید برای چه چیزی از آن استفاده کنید. آیا از CNC برای مواد نرم مانند چوب و پلاستیک استفاده می کنید یا کارتان فلزکاری است؟ این ها نوع ماشین شما را تعیین می کند. برای مثال، اگر با چوب کار می کنید، روتر CNC ابزار انتخابی شماست. این در حالی است که دستگاه فرز CNC برای ساخت قطعات با فلز مورد نیاز خواهد بود.

کار با نرم افزار را یاد بگیرید:
همان طور که گفتیم، همه دستگاه های CNC از نرم افزار رایانه ای برای کنترل ابزارهای خود استفاده می کنند و از این رو است که به آن ها کنترل عددی کامپیوتری می گویند. این نرم افزار اساساً یک فرایند سه مرحله ای است.

قبل از اینکه برنامه CAM (مخفف "Computer Aided Manufacturing" به معنی «ساخت با کمک کامپیوتر») نقشه را به کدی به نام «کد جی» (G-Code) تبدیل کند، این قسمت در یک برنامه CAD ترسیم می شود (طراحی به کمک کامپیوتر). دستگاه کد جی (G-Code) را می خواند و قطعه را می سازد. برخی از ماشین کاران کد جی را مستقیماً در دستگاه می نویسند، اما بیشتر آن ها به برنامه CAM اعتماد می کنند.

نقشه های CAD را تهیه کنید:
برنامه های CAD در اکثر فروشگاه های نرم افزار در دسترس هستند، اما می توانید به نسخه های آنلاین نیز دسترسی داشته باشید. استفاده از نرم افزارهای رایگان ممکن است محدودیت هایی داشته باشد، البته بد نیست قبل از خرید یک بسته نرم افزاری پیشرفته، یک برنامه رایگان را برای تمرین امتحان کنید.

پس از اینکه کار با نرم افزار CAD خود را آغاز کردید، سعی کنید آن چیزی را که می خواهید ایجاد کنید ترسیم کنید. هنگام ترسیم از خطوط شبکه بندی استفاده کنید تا در مورد اندازه گیری ها اطلاع دقیق داشته باشید.

برنامه های CAM را بنویسید:
وقتی از طرح خود راضی هستید، از آن خروجی بگیرید و آن را به یک برنامه CAM وارد کنید. اینجاست که همه چیز پیچیده تر می شود، زیرا شما باید به نرم افزار بگویید از چه نوع ابزاری استفاده کند و همچنین اینکه عمق یا سرعت آن باید چه اندازه باشد. هنگامی که ابزارهای خود را تعریف کردید، زمان آن فرا رسیده است که کد جی برای خواندن دستگاه خود ایجاد کنید. پس از پایان ورود اطلاعات، این امر به طور خودکار انجام می شود.

با کد جی کار کنید:
دستگاه های CNC تجاری معمولاً G-Code را مستقیماً به دستگاه منتقل می کنند، اما دستگاه های «هابی» (Hobby) توسط رایانه های شخصی خارجی اداره می شوند. این برنامه ها باید یک برنامه کنترل ماشین داشته باشند و شما برای جابه جایی دستگاه، کد جی را در این برنامه بارگذاری می کنید.

اگر می خواهید کد جی را مستقیماً در دستگاه تایپ کنید، مرجع کد جی را برای دستگاه خود پیدا کنید. سپس می توانید دستورات را مستقیماً درون برنامه تایپ کنید و فرایند CAD و CAM را دور بزنید.

نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید، این است که تایپ مستقیم کد جی در برنامه برای طراحی های ساده خوب است، اما برای جزئیات بیشتر بهتر است از طرح های CAD استفاده کنید و آن ها را با استفاده از CAM تبدیل کنید.

تعدادی از وب سایت ها هستند که اصول کدنویسی دستی را به شما ارائه می دهند و یک جستجوی ساده در گوگل به شما در یافتن آن ها کمک می کند.

کار روی قطعه را آغاز کنید:
وقتی کد خود را در دستگاه بارگذاری می کنید، لذت واقعی اپراتوری CNC شروع می شود! اطمینان حاصل کنید که مواد و تجهیزات در محل خود جای گرفته باشد، چه توسط دستگاه و چه با یک چیز دیگر. عقب بایستید و برنامه را شروع کنید.

تماشای برش ماشین برای طراحی بسیار جذاب است و آنچه در پایان با آن روبه رو خواهید بود، چیزی است دقیق تر از آنچه که با دست حاصل می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>