اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مزایا و معایب موتور پالس جت:
حال که با نحوه عملکرد موتور پالس جت آشنا شدیم می خواهیم در ادامه متن به توضیح مزایا و معایب این موتور جت بپردازیم.

مکانیک11

مزایای موتور پالس جت:
نقطه قوت موتور پالس جت که قابل قیاس با سایر سازه های مکانیکی نیست را باید در سادگی آن جستجو کرد چراکه ساخت آن خاصه در مدل های بدون سوپاپ، بسیار ساده است و پیشرانه ای بسیار کوچک اما با صدایی زیاد را فراهم می کند.

علاوه بر این، از نمونه های بدون سوپاپ و حرارت ایجاد شده آن در سیستم های گرمایش مرکزی (موتورخانه ها) نیز استفاده می شود که سبب کاهش قابل توجه هزینه ها خواهد شد.

موتور پالس جت تنها موتوری است که افزایش فشار خالصی را بین ورودی و خروجی (اگزوز) نشان می دهد. سایر موتورها باید بیشترین فشار را در انتهای بخش ورودی ایجاد کنند. در نتیجه این اتفاق، کاهش فشار خواهیم داشت و این کاهش فشار مانع از ورود گازهای داغ تولیدی به بخش ورودی می شود و گازها تنها به طرف خروجی حرکت می کنند.

در موتورهای جت به طور معمول فشار ورودی توسط یک کمپرسور تامین می شود که پیچیدگی و هزینه زیادی دارد و بیشتر نیرو محرکه تولیدی موتور به حرکت کمپرسور اختصاص پیدا می کند.

اما در موتور پالس جت این موضوع متفاوت است چراکه فشار اگزوز بیشتر از فشار ورودی است و بنابراین، افت فشاری نخواهیم داشت. این عمل بدون از دست دادن توان تولیدی محفظه احتراق صورت می گیرد که این امر، افزایش فشاری در حدود 5 درصد را شامل می شود و سبب بهبود بازده کل خواهد شد.

محدودیت های موتور پالس جت:
از مشکلات موتورهای پالس جت این است که بهره گیری از بازده بالای این موتورها ساده نیست. از موتور پالس جت به طور معمول به عنوان محفظه احتراق موتورهای توربینی استفاده می شود تا این که آن ها را به عنوان یک موتور مستقل بکار بگیرند.

متاسفانه، یک توربین به جریانی پایدار برای عملکرد مناسب نیاز دارد و ناپایداری این موتورها، برای تیغه توربین ها مشکل ایجاد می کند. البته تیغه های شعاعی دوام بیشتری دارند که گرچه بازدهی آن ها نیز کمتر است.

علاوه بر این، مصرف سوخت این موتورها نیز بسیار زیاد است و لرزش و صدای زیادی نیز به همراه دارند. همچنین، به دلیل گرمای تولیدی به موادی مقاوم در برابر حرارت نیاز است و در نتیجه، حداقل باید از آلیاژهای نیکل-کروم فولاد ضدزنگ برای آن ها استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>