اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نحوه عملکرد سیستم فرمان هیدرولیک خودرو:
در تصویر زیر می توانید شکل کلی سیستم فرمان هیدرولیک خودرو را مشاهده کنید. در این سیستم، نیروی هیدرولیکی برای افزایش قدرت به سیستم وارد می شود و در نهایت، چرخاندن فرمان را ساده می کند. این نیروی هیدرولیکی به کمک اجزای تصویر زیر تامین می شوند.

مکانیک14

در نهایت، از یک مکانیسم کوپلینگ برای کوپل کردن سیستم هیدرولیک با دنده های سیستم فرمان استفاده می شود.

علت روغن ریزی فرمان هیدرولیک چیست؟
با توجه به این که فرمان هیدرولیک خودرو از سیستم پرفشار برای تامین قدرت هیدرولیکی بهره می برد، خرابی هریک از آب بندها اعم از اورینگ های داخلی یا کاسه نمدها می تواند سبب روغن ریزی شود.

استفاده از روغن های نامناسب، رانندگی در محیط های آلوده و عدم تعویض به موقع روغن هیدرولیک، سبب خوردگی این قطعات الاستومری و پلیمری و در نهایت، روغن ریزی خواهد شد.

روغن هیدرولیک چیست؟
روغن هیدرولیک یا سیال هیدرولیک به مایعی می گویند که انتقال قدرت را در ماشین آلات هیدرولیکی به عهده دارد. از جمله تجهیزاتی که در آن ها از روغن هیدرولیک بهره می برند می توان به بیل های مکانیکی، ترمزهای هیدرولیکی، سیستم فرمان و همچنین سیستم انتقال قدرت خودرو اشاره کرد.

سیستم های هیدرولیکی که در بالا به آن ها اشاره شد، زمانی بهترین کارایی را خواهند داشت که تراکم پذیری روغن هیدرولیک در آن ها برابر با صفر باشد.

سیستم های هیدرولیکی به هنگام کار، گرمای بسیار زیادی تولید می کنند که این گرمای تولیدی در برخی موارد به دلیل کارکرد موتورها و پمپ ها اتفاق می افتد.

اگر این گرمای تولیدی به شکل مناسبی از این قطعات خارج نشود، در طول زمان سبب خرابی کاسه نمدها و قطعات داخلی یک سیستم هیدرولیکی خواهند شد.

به همین دلیل، زمانی که روغن به طور مجدد به مخزن خود بازمی گردد، از میان مسیری عبور می کند تا دمای آن کاهش پیدا کند. به عکس، سیال هیدرولیک می تواند در زمان «شروع مجدد سرد» (Cold Start)، گرمای لازم را برای سیستم به همراه داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>