اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روش اصلی تعویض روغن هیدرولیک:
در روش قبلی، روغن به طور کامل از مدار هیدرولیک خارج نمی شد اما در این روش، روغن به طور کامل از مدار تخلیه و روغن جدید جایگزین خواهد شد.

مکانیک15

گام اول: قرار دادن خودرو بر روی جک:
در مرحله اول باید به کمک جک و خرک، خودرو را به شکلی ایمن بر روی جک قرار دهید تا به سادگی بتوانید فرمان را بچرخانید چراکه در این مرحله نمی خواهیم خودرو را با مخزنی خالی از روغن، روشن کنیم.

گام دوم: تخلیه روغن از بالا:
در این مرحله تا حد امکان باید روغن موجود در سیستم را از بالا به کمک پوآر آزمایشگاه، دستگاه ساکشن روغن یا سرنگ بزرگ تخلیه کنیم.

زمانیکه بیشتر روغن موجود در مدار تخلیه شد، بدون روشن کردن خودرو، فرمان را چندین بار به چپ و راست می چرخانیم تا روغن باقیمانده به مخزن وارد شود. سپس به طور مجدد این روغن را از مخزن تخلیه می کنیم.

گام سوم: پیدا کردن لوله های رفت و برگشت روغن:
در مرحله بعد باید لوله های رفت و برگشت روغن را پیدا کنیم. به طور معمول، لوله رفت، لوله پرفشار و لوله برگشت، لوله کم فشار است. لوله های کم فشار به طور معمول توسط بست هایی محکم شده اند که می توان آن ها را به کمک انبر دست باز کرد اما لوله های پرفشار این قابلیت را ندارند.

گام چهارم: باز کردن لوله کم فشار:
در این مرحله باید بست لوله کم فشار را باز کنید و به کمک یک قیف و ظرف، روغن خارج شده را به ظرف منتقل کنید. توجه داشته باشید که در برخی از خودروها، این خروجی در کنار دینام خودرو قرار دارد و خروج روغن و ریخته شدن آن بر روی دینام خودرو به طور قطع باعث خرابی آن خواهد شد. بنابراین، در این شرایط بهتر است نایلون یا مقوا بر روی دینام قرار دهید.

با باز کردن لوله و خروج روغن، به طور مجدد در حالت خاموش، فرمان را به چپ و راست بچرخانید تا بازهم روغن باقی مانده از سیستم خارج شود.

گام پنجم: اضافه کردن روغن از بالا:
در این مرحله از بالا به سیستم روغن اضافه می کنیم و تا زمانی که سیال خروجی، رنگی شفاف داشته باشد، این کار را ادامه می دهیم. در ادامه، با یک یا دو بار چرخاندن فرمان می توانیم روغن بیشتری را تخلیه کنیم. البته اگر دسترسی به شخص دومی نداشتیم، لزومی به انجام این کار نیست.

در نهایت، بعد از بستن لوله کم فشار و اتصالات مربوط به آن، به طور مجدد تا پر شدن مخزن روغن، به آن روغن اضافه می کنیم.

گام ششم: روشن کردن خودرو:
در این مرحله، خودرو همچنان روی جک قرار دارد. درب مخزن را می بندیم و خودرو را روشن می کنیم تا در دور آرام، پمپ با کارکرد خود، روغن را در سیستم جابجا کند. تنها بعد از 4 یا 5 ثانیه، خودرو را خاموش و درب مخزن را باز می کنیم. خواهیم دید که سطح روغن در مخزن، کمی پایین رفته است.

گام هفتم: پایین آوردن خودرو از روی جک:
بعد از پایین آوردن خودرو از روی جک، آن را روشن کنید و به طور دقیق محل اتصال لوله کم فشار را مورد بررسی قرار دهید تا نشتی در سیستم وجود نداشته باشد.

در نهایت، مراحل هواگیری را می توانید مانند قبل انجام دهید به این صورت که به مدت 5 تا 10 دقیقه در مسیری غیرمستقیم با خودرو حرکت و سپس به هنگام روشن بودن خودرو، سطح روغن هیدرولیک را کنترل و در صورت نیاز به آن روغن اضافه کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مرتضی شاه محمدی :
سلام. اول بفرمایید چند لیتر روغن لازم است تا روغن قبلی تخلیه وروغن جدید جایگزین شود و اینکه آیا می‌توانیم با جک خودرو و بلوک سیمانی اینکارو انجام بدیم چون نه جک سوسماری داریم ونه خرک
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>