اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تعریف سیستم پنوماتیک در صنایع:
پنوماتیک که تلفظ صحیح آن «نیوماتیکس» (Pneumatics) است به جنبه ای از علم فیزیک و مهندسی اشاره دارد که در مواردی همچون بکارگیری انرژی موجود در گاز فشرده جهت حرکت یا انجام کار، استفاده می شود.

مکانیک16

در این مطلب یاد می گیریم که پنوماتیک چیست و با اجزای سیستم های پنوماتیک آشنا می شویم.

امروزه، پنوماتیک نقش مهمی را در تولید دستگاه های مختلف و علم مکاتروتیک ایفا می کند. به کمک پنوماتیک است که شیرها، انرژی حاصل از گازهای فشرده را کنترل می کنند.

دستگاهی که این انرژی را به حرکت تبدیل می کند موسوم به «محرک پنوماتیک» (Pneumatic Actuator) است. محرک های پنوماتیکی به طور معمول قدرت خود را از کمپرسورهای الکتریکی تامین می کنند و می توانند حرکاتی خطی یا دورانی را به وجود آورند.

پنوماتیک چیست؟
پنوماتیک به فناوری هوای فشرده می گویند اما در برخی موارد باید آن را نوعی سیستم کنترل خودکار به شمار آورد. گاز فشرده که به طور معمول، هوای خشک یا غیرخشک است که بمنظور راه اندازی یک عملگر، انجام کار و متوقف کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد.

پنوماتیک در گذشته به سادگی سیستم تنفسی انسان یعنی فشردن هوا در شش ها بود. این هوای فشرده می توانست در ادامه آتشی را شعله ور کند یا یک تیر را رها سازد. کلمه پنوماتیک ریشه ای یونانی به معنای «دمیدن» دارد.

سیستم پنوماتیک به سیستمی می گویند که از هوای فشرده برای انجام کار استفاده می کند. این سیستم، هوا را جذب و به مدار منتقل می کند تا انرژی مورد نیاز تامین شود. به این ترتیب، سیستم های پنوماتیکی کاربرد گسترده ای در صنایع دارند.

سیستم پنوماتیکی را می توانید در صنایع و حتی زندگی روزمره مشاهده کنید. به طور مثال، دریل های دندان پزشکی از نیروی پنوماتیکی برای جرم گیری دندان ها بهره می گیرند. برخی از سازها در موسیقی نیز جهت عملکرد مناسب خود از هوا کمک می گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>