اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیستم پنوماتیک چطور کار می کند؟
سیستم پنوماتیک با استفاده از اجزای اصلی آن یعنی کمپرسور، مخزن هوا، شیرها، مدار، مخزن هوا و محرک کار می کند.

مکانیک18

همانطور که در طول این متن به آن اشاره شد، دستگاه های پنوماتیکی تمامی قدرت خود را از هوای فشرده تامین می کنند. بنابراین، به سادگی می توان دریافت که این سیستم برای شروع به کار حداقل به دو جزء اصلی احتیاج دارد:

یک جزء برای این که هوا را فشرده کند و جزء دیگر برای اینکه از هوای فشرده برای بلندکردن، حرکت دادن یا نگه داشتن یک جسم استفاده کند.

جز ء اول، کمپرسور هوا و جزء دوم، محرک است. علاوه بر این، به یک سیستم لوله کشی نیاز داریم که هوا را از کمپرسور به محرک منتقل کند و مدار پنوماتیک این کار را انجام می دهد.

همچنین، دستگاهی که بتواند ورود و خروج هوا را کنترل کند نیز از جمله موارد مورد نیاز برای کارکرد صحیح این سیستم است و به همین دلیل، از شیرها و سوپاپ ها در این رابطه استفاده می شود.

مورد دیگری که باید در رابطه با کارکرد سیستم پنوماتیک در نظر بگیریم مخزن هوا است. با توجه به این که هوا، تراکم پذیری بسیار بالایی دارد، بدون وجود مخزن هوا و تنها با استفاده از لوله ها و اتصال کمپرسور به محرک، کارکرد سیستم، بسیار آهسته خواهد بود. در نتیجه، به مخزنی نیاز داریم تا این هوای فشرده در آن ذخیره و در مواقع لزوم به سیستم وارد شود.

سیستم پنوماتیک

در شرایط مختلفی می توان از سیستم های پنوماتیکی و هیدرولیکی استفاده کرد. به طور مثال، در برخی از بیل های مکانیکی از نیروی هیدرولیک برای کارکرد دستگاه استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>