اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حد فشردگی اورینگ چه در تأثیری در عملکرد آن دارد؟
به هنگام بررسی نحوه انتخاب اورینگ به عبارت حد فشردگی اورینگ می رسیم. «حد فشردگی اورینگ» (Compression Set) یا «مانایی فشاری» به حالتی می گویند که در آن، اورینگ بعد از اعمال فشار نتواند به حالت قبل خود برسد.

مکانیک21

اورینگی که مانایی فشاری مناسبی داشته باشد، کارایی خود را در مدت زمان بیشتری حفظ می کند. عوامل بسیاری در مانایی فشردگی دخالت دارند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • دما.
  • مقدار فشردگی.
  • سیال.
  • جنس ماده.

اگر تمامی متغیرها بالا ثابت باشند، اورینگ ضخیم تر، مانایی فشاری بیشتری خواهد داشت. از این رو، استفاده از اورینگ ضخیم نسبت به اورینگ های نازک تر، نقاط قوتی دارد که در ادامه، برخی از آن ها را بیان می کنیم.

تلورانس:
از جمله نقاط مثبتی که باید در خصوص اورینگ های ضخیم تر بیان کرد این است که این نوع اورینگ ها توانایی بیشتری در تلورانس شیار دارند.

این مورد را به ویژه می توان در اورینگ هایی با اندازه 2/62 میلی متر مشاهده کرد که تلورانسی برابر با 0/08 میلی متر دارند. در مواد فلزی (شیارهای فلزی) با تلورانس 0/05 میلی متر، از آن جایی که تلورانس اورینگ با کاهش ضخامت آن تغییری نمی کند، بنابراین دامنه فشردگی آن افزایش می یابد.

عرض تماس:
نقطه قوت دیگر در استفاده از اورینگ هایی با سطح مقطع ضخیم را باید در عرض تماس آب بند و بخش فلزی ذکر کرد. اگر فرض کنیم که طراحی و انتخاب اورینگ را برای 25 درصد فشردگی انجام می دهیم، «عرض تماس اسمی» بین آب بند و بخش فلزی افزایش می یابد.

افزایش عرض تماس سبب می شود تا در برابر مشکلات بخش فلزی همچون خراش و آلودگی، مقاوت بهتری داشته باشیم.

آب بندهای دینامیک:
در نهایت، اورینگ های ضخیم تر را می توان در سیستم های دینامیک نیز مد نظر قرار داد چراکه اورینگ های ضخیم تر از لحاظ نظری، مقاومت بهتری در برابر سیستم های دوار و دینامیک دارند. نکته دیگری که باید در انتخاب اورینگ در نظر بگیریم این است که اورینگ های ضخیم تر، کمتر دچار مشکل چرخش می شوند.

البته در سیستم های دینامیک، این نوع از اورینگ ها اصطکاک بیشتری دارند. به همین دلیل پیشنهاد می شود به هنگام طراحی سیستم های دینامیک، میزان فشردگی کاهش پیدا کند.

نصب:
از نقاط قوت اورینگ نازک، سادگی نصب آن است. اورینگ های ضخیم تر به نیروی بیشتری نیاز دارند تا درون پیستون قرار بگیرند و به دنبال آن به نیروی بیشتری نیز برای قرارگیری پیستون درون محفظه نیاز خواهیم داشت.

نقطه قوت دیگر اورینگ های نازک در هزینه نهایی تولید آن ها است چراکه مواد خام کمتری مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>