اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارامترهای مربوط به اندازه اورینگ چه هستند؟
به هنگام بررسی نحوه انتخاب اورینگ بر اساس اندازه، سه پارامتر اصلی فشردگی، کشیدگی و درصد پرشدگی گلند وجود دارد که به کمک آن ها می توان اندازه اورینگ را مشخص کرد.

مکانیک24

فشردگی:
میزان فشردگی شعاعی اورینگ به هنگام جایگذاری آن در «شیار» (Gland) اورینگ موسوم به «فشردگی» (Squeeze) است. به طور کلی مقدار فشردگی را برابر با 18-25 درصد در نظر می گیرند. اما در کاربری هایی که دمایی پایین دارند، این مقدار تا 30 درصد نیز افزیش می یابد.

مکانیک25

کشیدگی:
«کشیدگی» (Stretch) متناظر با میزان کشیدگی اورینگ بعد از نصب است. این مقدار باید کمتر از 5 درصد باشد چراکه مقادیر بیشتر سبب کاهش سطح مقطع و به دنبال آن کاهش فشردگی می شوند. درصد کشیدگی نیر بر اساس فاصله های تعریف شده شیار و اورینگ در تصویر زیر قابل محاسبه خواهد بود.

مکانیک26

درصد پرشدگی گلند:
درصد «پرشدگی گلند» (Gland Fill) به حجم پرشده در محدوده شیار اشاره دارد. به طور مثال در مواردی ممکن است برای نصب اورینگ از واشرهایی در اطراف آن استفاده شود که هر دو، پرشدگی گلند را افزایش می دهند.

به طور کلی بهتر است این مقدار کمتر از 85 درصد باشد چراکه باید انبساط اورینگ را نیز در نظر بگیریم. برای محاسبه درصد پرشدگی نیز باید تعداد واشرها و سطوح اشغالی آن ها به همراه سطح اورینگ را مد نظر قرار دهیم.

مکانیک27

درصد پرشدگی جای اورینگ (گلند):
علاوه بر استفاده از معادلات بالا برای تعیین اندازه اورینگ، از کتب راهنمای مخصوصی هم می توان بهره برد که برای بررسی نحوه انتخاب اورینگ به شکل مناسب، مقادیر مختلف از پیش محاسبه شده و به صورت جدول در اختیار مهندسان قرار گرفته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>