اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اورینگ متری چیست؟
اورینگ متری مشابه با یک اورینگ معمولی است با این تفاوت که اورینگ متری را می توانید با اندازه دلخواه برش بزنید و در محل مورد نظر برای آب بندی استفاده کنید.

مکانیک30

برای این کار باید اورینگ مناسبی را با اندازه مورد نظر خود انتخاب و تهیه کنید و با برش زدن و چسباندن دو طرف، از یک اورینگ متری به اورینگی با اندازه مورد نظر خود دست پیدا کنید.

اورینگ متری چطور کار می کند؟
اساس عملکرد اورینگ متری و معمولی یکسان است. تغییر شکل مکانیکی اورینگ تحت فشار مانعی ایجاد می کند که سیال توانایی عبور از آن ناحیه را نداشته باشد. به عبارت دیگر، عملکرد تمامی آب بندها به گونه ای است که به هر شکل ممکن، در مسیر عبور سیالات و گازها مانع ایجاد می کنند. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد که از میان آن ها می توان به جوشکاری، ماشین کاری و لحیم کاری اشاره کرد یا اینکه در محل اتصال، قطعه ای نرم و لاستیکی قرار دهیم.

برای نصب اورینگ ها به طور معمول یک شیار در نظر می گیرند و اورینگ در آن محل نصب می شود. زمانی که یک «تنش» (Stress) به اورینگ وارد شود، اورینگ به سمتی با تنش کمتر حرکت می کند. با افزایش فشار، تغییر شکل اورینگ ادامه می یابد و در صورتیکه انتخاب اورینگ به درستی صورت گرفته باشد، این آب بندی ادامه پیدا می کند.

با افزایش بیشتر فشار، تغییر شکل در اورینگ رخ می دهد و اگر فاصله بین دو اتصال زیاد باشد، اورینگ با ورود و تغییر شکل در آن ناحیه، آب بندی مناسبی را فراهم نمی کند و نشتی سیال را شاهد خواهیم بود.

درصورتیکه فشار برداشته شود، به دلیل خاصیت الاستیسیته در الاستومر، اورینگ به حالت قبل خود بازخواهد گشت. البته اگر فشار به حدی باشد که سبب تغییر شکل اورینگ شود، برای آب بندی باید اورینگ جدیدتری را جایگزین اورینگ قبلی کرد.

جنس اورینگ از چیست؟
معمول ترین جنس اورینگ نوع خاصی از نیتریل موسوم به «NBR70» است. این الاستومر برای آب بندی دستگاه هایی با شرایط عملیاتی فشار و دمای معمول مورد استفاده قرار می گیرد و آب بندی مناسبی برای سیالات شامل آب، روغن، نفت و مواد شیمیایی ایجاد می کند.

این فشار و دمای معمول تا دمای 100 درجه سانتی گراد و فشار1500psi ذکر می شود. به همین دلیل، انتخاب اورینگ در مواردی که دما و فشار بسیار پایین یا بالا داشته باشیم اهمیت بیشتری پیدا می کند. همچنین، وجود مواد شیمیایی و حلال ها نیز در انتخاب اورینگ باید مد نظر قرار گرفته شود.

زمانی که بخواهیم آب بندی را در برابر مواردی همچون آلودگی اوزون حفاظت کنیم باید از اورینگ های با جنس سیلیکون، نئوپرن یا «EPDM» استفاده کنیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>