اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تعریف انواع پکینگ در صنایع مکانیک:
پکینگ ها را می توان به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

مکانیک32

درزگیر نواری:
«درزگیر نواری» (Felt Seal) همانطور که از نام آن پیداست، شامل نوارهایی است که در درون شیار و پوسته آب بند قرار می گیرند. در آب بندهای تماسی، این نوع از آب بندی به عنوان ساده ترین روش برای جلوگیری از نشتی روغن استفاده می شود و در موتورهایی با سرعت، دما و فشار پایین کاربرد دارد. آب بندهای نواری همچنین به عنوان محافظ گرد و غبار نیز مورد استفاده قرار می گیرند اما برای آب بندی گازها مناسب نیستند.

زمانیکه از نوارهای درزگیر برای آب بندی مایعات استفاده می کنیم، هرقدر ویسکوزیته بالاتری داشته باشیم، آب بندی نیز بهتر خواهد بود. برای سیالاتی با ویسکوزیته پایین همچون نفت سفید، آب بندی بسیار ضعیفی خواهیم داشت.

در صورت استفاده از درزگیرهای نواری، سرعت حرکت شفت باید پایین تر از 3 متر بر ثانیه باشد. حتی در صورت استفاده از نوارهایی با کیفیت بسیار بالا، سرعت شفت نمی تواند بیش از 10 متر بر ثانیه باشد. البته در صورتیکه قطر شفت مشخص باشد می توان این سرعت را به «دور در دقیقه» (rpm) تبدیل کرد.

البته در صورتیکه سطح شفت، صیقلی و روغن کاری مناسبی داشته باشیم، در صورت بهره گیری از نوارهای درزگیر با کیفیت، در مواردی می توان در سرعت هایی تا 20 متر بر ثانیه نیز به آب بندی مناسبی رسید. دمای این تجهیزات به طور معمول بیشتر از 90 درجه سانتی گراد نخواهد بود و فشار عملیاتی نیز برابر با فشار اتمسفریک است.

پکینگ:
نوع دیگری که استفاده بیشتری نیز دارند «پکینگ» (Packing Seal) نام دارد که در دما و فشار بالا مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال، پکینگ روغنی آزبستی می تواند آب بندی مناسبی را تا فشار
170psi و دمای 250 درجه سانتی گراد فراهم کند. البته این نوع از پکینگ باید در سرعت هایی پایین مورد استفاده قرار بگیرند.

زمانی که در یک پمپ آب از پکینگ استفاده می کنیم، سرعت پمپ نباید بیشتر از 6 متر بر ثانیه باشد چراکه این نوع آب بندها در برابر خوردگی مقاوم نیستند و سطح تماس شفت و پکینگ و همچنین فشار آن بر روی شفت بسیار زیاد است و در نتیجه، خوردگی بالایی را به وجود می آورد.

اگر فشار عملیاتی بالایی داشته باشیم، پیچ های دستگاه باید با گشتاور بالاتری بسته شوند تا نیروی پکینگ بر روی شفت افزایش یابد و از این طریق، از نشتی جلوگیری شود.

در این زمان سرعت شفت باید کاهش پیدا کند چراکه سرعت شفت و فشار با یکدیگر مرتبط هستند. زمانی که فشار پایین باشد، سرعت را می توان بالاتر برد اما زمانی که فشار بالایی داشته باشیم، سرعت باید به حدی پایین بیاید تا آب بندی در شرایط فشار بالا دچار مشکل نشود.

به طور کلی دلیل نشتی پکینگ را باید در دمای بالای حاصل از اصطکاک جستجو کرد که سبب می شود برخی از قطعات پکینگ دچار تبخیر یا سوختگی شوند و نشتی به وجود بیاید.

در چنین مواردی باید پکینگ تعویض و پکینگ جدیدی جایگزین شود. پکینگ ها بسیار ارزان قیمت هستند و گزینه ای اقتصادی در مقایسه با سایر آب بندها به شمار می آیند. با این وجود، حجم و وزن پکینگ ها نسبت به سایر آب بندها بسیار بیشتر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>