اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چه زمانی باید از پکینگ استفاده کنیم؟
در بسیاری از موارد، همچنان بهره گیری از پکینگ ها و نوارهای درزگیر، گزینه مناسبی در آب بندی سیستم های دوار به شمار می آید. زمانی که عوامل ذکر شده در بالا اولویت نداشته باشند و به تعداد کافی نیز نیروی انسانی در اختیار داشته باشیم، بهره گیری از پکینگ در کاهش هزینه ها بسیار موثر خواهد بود.

مکانیک34

عوامل موثر در انتخاب پکینگ:
در ادامه، برخی از عوامل موثر در انتخاب پکینگ را مرور می کنیم.

هزینه:
پکینگ ها نسبت به آب بندهای مکانیکی هزینه کمتری را شامل می شوند. بهره گیری از آب بندهای مکانیکی باید بر این هزینه پایین غلبه کند. زمانیکه تجهیزات بزرگ تری داشته باشیم که به فلزات و الاستومرهای بیشتری در آب بندها نیاز داشته باشند، بحث هزینه، بیشتر به چشم می آید.

سادگی نصب:
نصب یک پکینگ نیازی به باز کردن شفت ندارد مگر این که بخواهیم آب بند مکانیکی نصب کنیم. به همین دلیل، نصب پکینگ بسیار ساده تر از نصب آب بند مکانیکی خواهد بود و این کار در مدت زمان کوتاه تری نیز به انجام می رسد.

شرایط تجهیزات:
در آب بندهای مکانیکی، دستگاه باید در شرایط مناسب عملیاتی قرار داشته باشد تا آب بندی به خوبی انجام شود اما در استفاده از پکینگ، نیازی به تنظیم دقیق شفت ها و همراستا بودن پمپ و شفت ها نیست.

حرکات شعاعی و همراستا نبودن:
بسیاری از آب بندهای مکانیکی تنها می توانند تا حد بسیار کمی حرکات و لرزش های شعاعی را تحمل کنند و بسیاری از آن ها نیز در برابر حرکات محوری، مقاوم نیستند. به طور مثال، دستگاه های کاغذسازی همگی دارای حرکات محوری هستند و برای آب بندی آن ها به طور معمول از پکینگ بهره می گیرند.

سادگی نصب و نگهداری:
پکینگ ها عملکرد ساده ای دارند و به همین دلیل نصب آن ها نیاز به تخصص خاصی ندارد و از این رو، به راحتی می توان از آن ها استفاده کرد.

از جمله مواردی که استفاده از پکینگ نسبت به آب بندهای مکانیکی اولویت بیشتری دارد، تجهیزاتی همچون پمپ های دوغابی هستند که در معادن و صنایع نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

با وجود این که در این تجهیزات، آب بندهای مکانیکی کارایی بیشتری دارند اما به دلیل اندازه بزرگ تجهیزات، حرکات زیاد شفت و پروانه ها و همچنین محیط ساینده، استفاده از پکینگ ها محبوبیت بیشتری دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>