اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نکات تکمیلی در خصوص اورینگ:
برای طراحی یک اورینگ مشخصه های مختلفی را از گذشته تا امروز در نظر گرفته اند که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

مکانیک35

سیستم سیلندر و پیستون:
اورینگ را می توان در سیستم های سیلندر و پیستون ثابت تا فشار5000psi مورد استفاده قرار داد که این فشار می تواند به صورت ثابت یا متغیر باشد. این قطعه، آب بندی مناسبی را برای سیستم های رفت و برگشتی سیلندر و پیستون تا فشار5000psi فراهم می کند.

بسته توانایی تشکیل فیلم محافظ توسط سیال هیدرولیکی، امکان وجود نشتی مختصری وجود دارد. از اورینگ ها می توان در سیستم های دوار نیز بهره برد اما سرعت دوران باید پایین نگهداشته شود.

برای آب بندی مناسب، این قطعه باید به خوبی بین شیار و دیواره سیلندر به صورت فشرده قرار بگیرد. این فشردگی سبب می شود تا اورینگ در جای خود و در اثر حرکت پیستون، قدری چرخش داشته باشد اما این چرخش، در شرایط معمول تأثیری بر عملکرد آن نخواهد داشت.

در سیستم های استاتیک یا دینامیک تحت فشار، عامل اصلی نشت سیالات، زمانی است که قطعه از محل خود خارج و در فاصله بین سیلندر و دیواره پیستون قرار بگیرد.

عواملی همچون فشار سیال، سختی، استحکام قطعه و میزان «فاصله آزاد» (Clearance) بین سیلندر و پیستون بر ورود اورینگ ها به داخل فاصله آزاد تأثیر گذار هستند.

تا زمانیکه فشردگی مناسبی بین پایین شیار و دیواره سیلندر برقرار باشد، شکل شیار اهمیتی ندارد. همچنین این شیار باید بتواند فضای مناسب جهت حرکت اورینگها را فراهم کند.

استفاده از چندین اورینگ:
از یک اورینگ تک می توان برای آب بندی سیالات در هر دو جهت استفاده کرد اما اگر فشار و بار زیادی باید توسط این قطعه برای آب بندی تحمل شود بهتر است طراحی به گونه ای باشد که بتوان از چند اورینگ برای آب بندی استفاده کرد که هر کدام وظیفه جلوگیری از عبور سیال را تنها در یک جهت داشته باشند.

توجه داشته باشید که برای ایمنی بیشتر می توان از چینش چندتایی اورینگ ها بهره برد اما اورینگ اول همواره در معرض تمامی بار و فشار قرار می گیرد.

روغن کاری:
از آن جایی که در اثر سایش سیلندر با دیواره پیستون احتمال از بین رفتن اورینگ وجود دارد، برای عمر بیشتر، سطوح تماس باید روغن کاری شوند. توجه داشته باشید که اگر این سطوح متحرک، دارای زبری و ناهمواری باشند، به راحتی سبب خوردگی قطعه و از بین رفتن آن خواهند شد.

اصطکاک:
اصطکاک در اورینگ های متحرک به طور عمده به عوامل زیر بستگی دارد و اهمیت عواملی همچون جنس ماده، سطوح و سرعت حرکت در درجه دوم قرار می گیرند.

  • فشردگی.
  • فشار سیال.
  • سطحِ در برابر فشار.

محل شیار:
اورینگ ها را می توان به جای پیستون، در داخل شیار دیواره سیلندر قرار داد و در این حالت، محدودیتی برای عملکرد آب بند و طراحی آن به وجود نمی آید.

تأثیر دما:
بسته به نوع ماده مورد استفاده در اورینگ ها، تأثیر متفاوت دما از 18 تا 121 درجه سانتی گراد را بر عملکرد اورینگ شاهد هستیم. از پلاستیک های سنتزی برای استفاده در دماهای پایین یا بالا یا دماهایی متغیر با بازه تغییر کم - می توان بهره برد.

در دمای بسیار پایین، این قطعه حالتی سخت و شکننده خواهد داشت اما با گرم شدن، عملکرد قبلی خود را باز می یابد. همچنین، اگر این قطعه به مدت طولانی در دمای بالا قرار بگیرد، خاصیت آب بندی خود را از دست می دهد.

با توجه به این که ضریب انبساط حرارتی برای پلاستیک سنتزی (رابر مصنوعی) عدد پایینی است، در نتیجه، تغییرات دمایی مشکلی را در طراحی به وجود نخواهد آورد. البته این مورد را نمی توان در تمامی ترکیبات الاستومری تایید کرد.

واکنش شیمیایی:
برهم کنش های شیمیایی بین اورینگ و محیط سیال هیدرولیک بسته به نوع مواد ممکن است تأثیر مثبت یا منفی بر عملکرد آب بندی داشته باشد اما باید از کوچک شدن، متورم شدن و سخت و نرم شدنِ شدید جلوگیری کرد.

اندازه متغیر:
اورینگ ها را می توان برای نصب در اندازه های بزرگ تر، تحت کشش قرار داد و برای این کار نیاز به ابزار خاصی نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>