اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع آکومولاتور:
همانطور که گفته شد، از آکومولاتورها جهت ذخیره انرژی استفاده می شود. علاوه بر این، بمنظور کاهش ضربه در پمپ های دوار و پیستون ها از آن بهره می گیرند.

مکانیک10

در مدارهای هیدرولیکی، وجود آکومولاتور سبب کاهش ضربه ناشی از عمل سریع استارت در سیلندرهای قدرت خواهد بود. آکومولاتورها را می توان در 3 دسته عمده قرار داد. که از میان آن ها، آکومولاتورهای گازی، انواع دیگری را نیز شامل می شوند که در ادامه به طور جداگانه به هریک از آن ها پرداخته می شود.

  • آکومولاتور گازی.
  • آکومولاتور وزنه ای.
  • آکومولاتور فنری.

انواع آکومولاتورهای گازی:
از بین آکومولاتورهای بالا، آکومولاتورهای گازی به چهار نوع تقسیم می شوند که در زیر آورده شده اند.

  • «بدون جداکننده» (non-separator Type).
  • «حبابی» (Bladder) یا بالنی.
  • دیافراگمی.
  • پیستونی.

این که از کدم نوع دستگاه های بالا استفاده شود به فشار و حجم مورد نیاز سیستم بستگی دارد. نمونه های حبابی و دیافراگمی در فشار های متوسط و حجمی بین 0/5 تا 500 لیتر مورد استفاده قرار می گیرند اما زمان پاسخ دهی آن ها کوتاه است.

در طرف دیگر، انواع پیستونی در حجم ها (بیش از 500 لیتر) و فشارهای کاربرد دارند اما زمان پاسخ دهی آن ها به دلیل جرم زیاد پیستون، طولانی است.

آکومولاتور وزنه ای:
تمامی آکومولاتورهای گازی، به هنگام تخلیه سیال، افت فشار پیدا می کنند چراکه تراکم گاز نیتروژن توسط سیال انجام می گیرد. آکومولاتورهای وزنه ای تنها وقتی فشار از دست می دهند که رام دستگاه (تلمبه) به پایین ترین نقطه برسد.

در نتیجه، در بیشینه فشار سیستم، از 100 درصد سیال استفاده می شود. مهم ترین ضعف آکومولاتورهای وزنه ای، اندازه فیزیکی آن ها است زیرا فضای زیادی اشغال می کنند.

عملکرد این دستگاه ها در سیستم های هیدرولیک مرکزی بسیار مناسب است زیرا فضایی جداگانه برای آن ها در نظر گرفته می شود اما امروزه به ندرت از سیستم های هیدرولیک مرکزی استفاده می شود.

آکومولاتور فنری:
آکومولاتور فنری مشابه با آکومولاتور گازی است با این تفاوت که یک فنر (به جای گاز) پیستون را حرکت می دهد. از نقاط قوت این نوع از آکومولاتورها می توان به عدم وجود نشتی گاز اشاره کرد اما نمی توان از آن در حجم ها و فشارهای بالا استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>