اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

طرز کار آکومولاتور:
در ادامه مطلب، طرز کار هریک از آکومولاتورها را شرح می دهیم.

مکانیک12

نحوه عملکرد آکومولاتور گازی:
یک آکومولاتور گازی به کمک گازی نجیب و غیرسمی همچون نیتروژن شارژ می شود. زمانی که فشار هیدرولیک سیستم، بیشتر از فشار شارژ آکومولاتر شود، گاز شروع به فشرده شدن می کند.

در ادامه، روغن هیدرولیک در مخزن آکومولاتور جریان می یابد. گاز و روغن به کمک یک مانع (غشا) از یکدیگر جدا شده اند و این اتفاق، تا زمان توازن فشار هیدرولیک با فشار گاز ادامه می یابد.

در این حالت، انرژی جنبشی هیدرولیک، به صورت انرژی پتانسیل در گاز ذخیره می شود. زمانیکه فشار در مدار هیدرولیکی کاهش یابد، اتفاق قبل رخ می دهد و گاز به طور مجدد منبسط می شود.

عملکرد آکومولاتورهای حبابی و پیستونی:
حال، این انرژی ذخیره شده صرف انجام کار (و حرکت) در سیستم خواهد شد به گونه ای که سیال هیدرولیک به سیستم بازمی گردد و این فرآیند تا زمان افت فشار گاز به فشار اصلی یا فشار هیدرولیک (هرکدام که بیشتر باشد) ادامه می یابد. در حقیقت، شارژ و دشارژ آکومولاتور به سرعت و همزمان با تغییر فشار سیستم صورت می گیرد.

نحوه عملکرد آکومولاتور فنری:
در آکومولاتور فنری، یک فنر در طول محفظه به همراه یک پیستون وجود دارد. این نوع از آکومولاتورها را می توان در هر موقعیتی نصب کرد اما تنظیم نیروی فنر، امری دشوار است. فنرها فشار مورد نیاز پیستون برای پمپ کردن سیال به بیرون را فراهم می کنند.

میزان پمپ نیز به نرخ تراکم فنر بستگی دارد. از نقاط قوت این آکومولاتورها باید به اندازه کوچک، وزن کم و سادگی نصب اشاره کرد که همگی موجب کاهش هزینه ها می شوند.

نحوه عملکرد آکومولاتور وزنه ای:
در گذشته از این نوع آکومولاتورها بیشتر استفاده می شد اما این دستگا ه ها وزن بالایی دارند و بیشتر در دستگاه های پرس بکار می روند چراکه دستگاه های پرس به فشار ثابت نیاز دارند و این فشار توسط آکومولاتورهای وزنه ای تامین می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>