اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نکات ایمنی در خصوص آکومولاتورها:
در ادامه، برخی نکات ایمنی مهم را در خصوص بکارگیری و نصب آکومولاتورها به صورت فهرست وار بیان می کنیم.

مکانیک13

در زمان اتمام کار دستگاه حتما اقداماتی برای تخلیه آکومولاتورها انجام شود. هیچ گاه با مدار هیدرولیکی کار نکنید که آکومولاتور آن تخلیه نشده باشد چراکه انرژی ذخیره شده در آکومولاتورها می تواند به دستگاه صدمه وارد کند.

اطمینان حاصل کنید که جریان آکومولاتور در دبی مشخصی در طول کار و پایان آن محدود شده باشد تا از آسیب به دستگاه یا لوله ها جلوگیری شود. به عبارت دیگر، آکومولاتورها به میزان بیشینه مسیر خروجی می توانند سیال را تخلیه کنند که چنین جریانی، مدت زمان کوتاهی انجام می شود و آسیبی ناگهانی ایجاد می کند.

همواره به کمک شیر یک طرفه، پمپ را از آکومولاتور جدا کنید تا سیال به درون پمپ، برگشت نداشته باشد. بدون شیر یک طرفه، جریان برگشتی آکومولاتور، جهت حرکت پمپ را تغییر می دهد یا حتی سرعت آن را زیاد می کند و سبب آسیب به دستگاه خواهد شد.

فشار آکومولاتور را به هنگام نصب و در هفته اول نصب، هر روز کنترل کنید. اگر افت فشار محسوسی در هفته اول مشاهده نشد، فشار را در دفعات بعد به صورت هفتگی اندازه گیری کنید.

در ادامه نیز اگر مشکلی وجود نداشت، هر 3-6 ماه این فشار را بررسی کنید. هر زمان که فشار شارژ آکومولاتور به کمتر از میزان نامی خود برسد، حجم سیال و به دنبال آن، سرعت هر چرخه کاهش پیدا می کند.

فشار در آکومولاتورها:
همانطور که پیش تر ذکر شد، زمانی که فشار سیستم افزایش پیدا کند، آکومولاتور شارژ می شود که در نتیجه آن، سیال به درون آکومولاتور وارد و سبب تراکم گاز نیتروژن خواهد شد. همچنین با کاهش فشار، این دستگاه دشارژ می شود که این کار به انبساط گاز نیتروژن و خروج سیال از آکومولاتور کمک می کند.

به طور معمول، آکومولاتورهای گازی را تا 90 درصد حداقل فشار کاری سیستم شارژ می کنند. این کار سبب می شود تا پیستون یا حباب، تمامی سیال را در هر چرخه تخلیه نکند.

اگر تمامی سیال تخلیه شود سبب گیر افتادن بالن در سوپاپ و تغییر شکل پیستون خواهد شد. در برخی موارد، این مقدارِ 90 درصد ممکن است میزان کمی باشد چراکه حداقل فشار سیستم در چنین شرایطی پایین است.

زمانی که کمینه فشار سیستم، پایین باشد بهتر است از آکومولاتورهای پیستونی استفاده کرد چراکه پیستون بدون وارد کردن آسیب می تواند درون محفظه حرکت داشته باشد.

زمانیکه فشار شارژ، کمتر از 25 درصد بیشینه فشار سیستم باشد نباید از آکومولاتورهای حبابی استفاده کرد. در حقیقت، طراحی و ساختار فیزیکی آکومولاتورهای حبابی و دیافراگمی به گونه ای است که بهره گیری از آن ها با بیشترین نسبت فشار را ناممکن می سازد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>