اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیلانول

تری متیل سیلانول (TMS) یک ترکیب ارگانوسیلیکون دارای مرکز سیلیکونی و سه گروه متیل و یک گروه هیدروکسیل است که به شکل مایع فرار بی رنگ وجود دارد. این ماده یک آلاینده موجود در جو می باشد، جایی که از تجزیه مواد مبتنی بر سیلیکون ناشی می شود.به طور خاص، این محصول فرار از هیدرولیز پلی دی متیل سیلوکسان است که به طور کلی با گروه های تری متیل سیلیل تشکیل می گردد:

3Si(CH3)3SiO[Si(CH3)2O]nR + H2O → (CH3)3SiOH + HO[Si(CH3)2O]nR

TMS و سیلوکسان های فرار مرتبط با هیدرولیز ترکیبات حاوی سیلیکون ها، که در مواد شوینده و محصولات آرایشی و بهداشتی یافت می شوند، ایجاد می شود. آثار تری متیل سیلانول به همراه سایر سیلوکسان های فرار در بیوگاز و گاز محل دفن زباله وجود دارد که باز هم در نتیجه تخریب سیلیکون ها به وجود می آید.از آنجا که احتراق آنها ذرات سیلیکات و کوارتز ریز کریستالی را ایجاد می کند که باعث ساییدگی قطعات موتور احتراق می شود، استفاده از چنین گازهایی در موتورهای احتراق را با مشکل مواجه می کند.

تری متیل سیلانل با هیدرولیز ضعیف کلروتریمتیل سیلان قابل دسترسی است، زیرا از دایمر شدن می توان اجتناب کرد. همچنین این ماده را می توان با هیدرولیز اولیه هگزامتیل دی سیلوکسان به دست آورد.تری متیل سیلانول را نمی توان با هیدرولیز ساده کلروتریمتیل سیلان تولید کرد.تری متیل سیلانول یک اسید ضعیف با مقدار pKa اسیدیته 11 می باشد. این اسیدیته با اسید ارتوسیلیس قابل مقایسه است. دپروتوناسیون به همراه هیدروکسید سدیم باعث تولید تری متیل سیلوکسید سدیم می شود.

TMS با گروههای سیلانول (R3SiOH) واکنش می دهد و اتیل های سیلیل می دهد. از نظر ساختاری، مولکول چهارضلعی است و این ترکیب بلورهای مونوکلینیکی را تشکیل می دهد. مانند دیگر سیلانول ها، تری متیل سیلانل دارای خواص ضد میکروبی می باشد.

عنوان بالا موضوع مقاله ای است که در سال 2012 منتشر شده است. بر اساس چکیده این کار، حذف و تعیین تری متیل سیلانول (TMSOH) در گاز دفن زباله قبل و بعد از سیستم ویژه E3000-ITC مورد مطالعه قرار گرفته است.سیستم بر اساس اصل تغییر دما کار می کند. عملکرد TMSOH و حذف رطوبت به ترتیب 20٪ و بیش از 90٪ بوده است. شش کربن فعال و روش impinger در محل دفن زباله در مقیاس کامل در لهستان برای تعیین TMSOH و سیلوکسان مورد آزمایش قرار گرفته اند.

از روش استخراج و جذب در استون استفاده شده و غلظت TMSOH و سیلوکسان ها به ترتیب در محدوده 23/6 تا 29/2 میلی گرم در متر مکعب و از 18/0 تا 38/9 میلی گرم در متر مکعب بوده است.محتوای TMSOH در بیوگاز ناشی از محل دفن زباله 41 درصد از کل سیلوکسان ها بوده و علاوه بر این، کاربرد تری متیل سیلانول در این سیستم، جایگزین سایر روش های موجود تصفیه گاز محل دفن زباله بوده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>