اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلومینیوم

تری اتیل آلومینیوم یکی از ساده ترین نمونه های یک ترکیب ارگانوآلومینیم می باشد که به شکل مایع بی رنگ و پیروفورک است. این ماده به اختصار TEA نامیده می شود و به عنوان یک دیمر وجود دارد و یک ترکیب مهم صنعتی است که ارتباط نزدیکی با تری متیل آلومینیوم دارد.

در ساختار این ماده، اتم های کربن گروه های اتیلیک پل هر کدام توسط پنج اتم همسایه یعنی کربن، دو اتم هیدروژن و دو اتم آلومینیوم احاطه شده اند. گروه های اتیلی به راحتی درون مولکولی با هم جابجا می شوند. در دماهای بالاتر، دیمر به AlEt3 مونومر تبدیل می شود.

تولید تری اتیل آلومینیوم

ای ماده را می توان از طریق چندین مسیر تشکیل داد. کشف یک مسیر کارآمد برای سنتز آن یک دستاورد مهم در فناوری بوده است. این ترکیب در فرآیند چند مرحله ای از فلز آلومینیوم، گاز هیدروژن و اتیلن تولید می شود که به شرح زیر خلاصه می شود:

2Al + 3H2 + 6C2H4 → Al2Et6

به دلیل این سنتز کارآمد، تری اتیل آلومینیم یکی از در دسترس ترین ترکیبات ارگانو آلومینیوم محسوب می شود. این ماده همچنین می تواند از سکویکلرید اتیل آلومینیوم نیز تولید گردد، که با تصفیه پودر آلومینیوم با کلرواتان به وجود می آید. فرایند کاهش از طریق یک فلز قلیایی مانند سدیم، تری اتیل آلومینیم تولید می کند:

3Al2Cl3Et3 + 9Na → 2Al2Et6 + 2Al + 9NaCl

پیوندهای Al -C تری اتیل آلومینیوم تا حدی قطبی شده اند که کربن به راحتی پروتون می شود و اتان آزاد می کند:

Al2Et6 + 6HX → 2AlX3 + 6EtH

برای این واکنش، حتی از اسیدهای ضعیف مانند استیلن های پایانی و الکل ها نیز می توان استفاده کرد. ارتباط بین جفت مراکز آلومینیومی نسبتاً ضعیف است و می تواند توسط پایه های لوییس بریده شود تا مواد افزودنی حاصل گردد:

Al2Et6 + 2L → 2LAlEt3

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>