اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دواردا

آلیاژ دواردا یک ماده حاصل از ترکیب عناصر آلومینیم، مس و روی می باشد که به عنوان عامل کاهش دهنده در شیمی تحلیلی برای تعیین نیترات پس از کاهش آمونیاک تحت شرایط قلیایی استفاده می شود.این ماده به نام آرتورو دواردا شیمیدان ایتالیایی (1859-1944) نامگذاری شده است، که در پایان قرن نوزدهم آن را سنتز کرد تا یک روش جدید برای تجزیه و تحلیل نیترات در نیترات شیلی ایجاد گردد.

این آلیاژ اغلب در تجزیه و تحلیل کمی یا کیفی نیترات در کشاورزی و علوم خاک قبل از توسعه کروماتوگرافی یون مورد استفاده قرار گرفته است، روشی که در سراسر جهان به تصویب رسیده است.هنگامی که یون های نیترات با هیدروکسید سدیم آبی مخلوط می شود، آلیاژ دواردا اضافه می شود و به آرامی مخلوط می شود، و گاز آمونیاک را آزاد می کند. پس از تبدیل تحت حضور آمونیاک، میزان کل نیتروژن با روش Kjeldahl تعیین می شود.کاهش نیترات توسط آلیاژ Devarda توسط معادله زیر ارائه شده است:

مکانیزم آیاژ دوارداآلیاژ دواردا یک عامل کاهش دهنده است که معمولا در شیمی تحلیلی مرطوب برای تولید هیدروژن، به اصطلاح هیدروژن تحت شرایط قلیایی در محل استفاده می شود. در آزمون مارش، مورد استفاده برای تعیین آرسنیک، هیدروژن با تماس با پودر روی با اسید هیدروکلریک تولید می شود.

بنابراین، با توجه به نوسان گونه های شناسایی شده، هیدروژن را می توان به راحتی در pH پایین یا بالا تولید کرد. شرایط اسیدی در آزمون مارش، فرار سریع گاز آرسن (ASH3) را ترویج می کند، در حالی که در محلول Hyperalkaline، دفع آمونیاک کاهش یافته (NH3) به شدت تسهیل می شود.

از اواسط قرن نوزدهم میلادی، وجود هیدروژن واقعی به طور مکرر به چالش کشیده شده است. در این موضوع توسط طرفداران این نظریه فرض شد که قبل از دو اتم هیدروژن می تواند به یک مولکول هیدروژن پایدار تر بازگردد، رادیکال های H · آزاد تر از H2 مولکولی و واکنش پذیر تر از مولکول هیدروژن هستند، که در غیاب یک کاتالیزور فلزی، کاهش می یابد.

در این مطالعه اثربخشی استفاده از آلومینیوم و آلیاژها و مخلوط های آن با مس برای هیدروبرومیژن کامل 2، 4، 6-تریبروموفنول به فنل در محلول آبی NaOH در دمای اتاق مورد مطالعه قرار گرفته است و فلزات محلول با استفاده از رسوب و فیلتراسیون بعدی حذف شدند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>