اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلومینات

سدیم آلومینات یک ماده شیمیایی معدنی به شکل پودر سفید رنگ می باشد که به عنوان منبع موثر هیدروکسید آلومینیوم برای بسیاری از کاربردهای صنعتی و فنی استفاده می شود. نوع خالص و بدون آب این ماده، یک جامد کریستالی سفید رنگ است که دارای فرمول های مختلف NaAlO2 NaAl(OH)4 (هیدراته)، Na2O·Al2O3 یا Na2Al2O4 است.

آلومینات سدیم تجاری به صورت محلول یا جامد در دسترس است. سایر ترکیبات مرتبط، ، با واکنش Na2O و Al2O3 تهیه می شوند. نوع بدون آب این ترکیب شامل یک چارچوب سه بعدی از چهار گوش AlO4 متصل به گوشه می باشد.

شکل هیدراته NaAlO2·5/4H2O دارای لایه هایی از تتراهدر AlO4 است که به حلقه ها متصل شده و لایه ها توسط یون های سدیم و مولکول های آب در کنار هم نگه داشته می شوند که هیدروژن به اتم های O در چهارگوشه AlO4 متصل می شوند.از این ماده در تصفیه آب از آن به عنوان مکمل سیستم های نرم کننده آب، به عنوان یک ماده منعقد کننده برای بهبود لخته شدن و برای حذف سیلیس محلول و فسفات ها استفاده می شود.

در تکنولوژی ساخت و ساز، سدیم آلومینات برای تسریع انجماد بتن، عمدتا هنگام کار در هنگام سرما به کار می رود. این ترکیب همچنین در صنعت کاغذ، برای تولید آجر نسوز، تولید آلومینا و غیره استفاده می شود. محلول های این ماده نیز واسطه ای در تولید زئولیت ها هستند.

ساختار محلول های آلومینات سدیم آبی و مطالعه پراش اشعه ایکس محلول، عنوان مقاله ای می باشد که در سال 1998 میلادی منتشر شده است. بر اساس این کار، به طور متوسط هر اتم Al توسط چهار اکسیژن احاطه شده است، که نشان دهنده غلبه Al(OH)4- (aq) در این محلول ها می باشد.ساختار موضعی توسط مدل هایی توصیف شده است که دارای یون های هیدراته جداگانه در رقیق ترین محلول آلومینات هستند اما در غلیظ ترین محلول با جفت یون آلومینات سدیم تماس می گیرند.

تعداد هیدراتاسیون یون سدیم با افزایش غلظت کاهش می یابد، اما به نظر می رسد که تعداد هماهنگی کلی با تشکیل جفت یون تغییر نمی کند. با تنظیم غلظت آلومینیوم با افزایش فاصله های پراش جدید در 3.3 و 3.9 Å، تغییر مجدد گسترده ای در شبکه آب فله متصل به هیدروژن رخ می دهد.ظاهر تدریجی و از بین رفتن پیوندهای هیدروژنی کوتاهتر بین اولین اتم های O همسایه مشاهده می شود. داده ها با وقوع گونه های آلومینات الیگومری مطابقت دارند اما در محدوده خطای آزمایشی قطعی نیستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>