اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلومینات

آلومینات سدیم با حل شدن هیدروکسید آلومینیوم در محلول سود سوزآور (NaOH) تولید می شود. هیدروکسید آلومینیوم (گیبسایت) را می توان در محلول نمکی 20 تا 25 درصد سود در دمای نزدیک به نقطه جوش حل کرد.استفاده از محلول های NaOH غلیظ تر منجر به یک محصول نیمه جامد می شود. این فرآیند

باید در ظروف نیکل یا فولادی گرم شده با بخار انجام شود و لازم است هیدروکسید آلومینیوم تقریباً با 50 درصد سود سوزآور آبی جوشانده شود تا زمانی که پالپ تشکیل شود.مخلوط نهایی را درون یک مخزن ریخته تا سرد شود. سپس یک توده جامد حاوی حدود 70٪ NaAlO2 تشکیل می شود. پس از خرد شدن، این محصول در اجاق دوار آبگیری می شود. محصول حاصله حاوی 90٪ سدیم آلومینات و 1٪ آب به همراه 1٪ سود آزاد است.

عنوان بالا موضوع مطالعه ای می باشد که در سال 2006 منتشر شده است که متن کامل آن را از اینجا می توانید بخوانید. در این کار فرایند سنتز شامل دو مرحله است. در مرحله اول، BAS از طریق تصفیه BAS با محلول آبی کربنات سدیم در دماها و زمان های مختلف به سدیم داوسونیت تبدیل شده است.

در مرحله دوم، آلومینات سدیم با گرم کردن سدیم داوسونیت به دست آمده است. در این مورد، چندین نمونه سدیم داوسونیت در دماهای مختلف در محدوده 600-1100 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه گرم شده اند.سدیم داوسونیت در دمای 320 درجه سانتی گراد با تکامل دی اکسید کربن و آب تجزیه شد.

در دمای 500 درجه سانتی گراد، یک الگوی مربوط به آلومینای گذار با پراش اشعه ایکس مشاهده شده است. اولین آثار سدیم آلومینات کریستالی را می توان در جامدی که در دمای 800 درجه سانتی گراد گرم می شود تشخیص داد، در حالی که در دمای 1000 درجه سانتی گراد مخلوطی از آلومینات سدیم و آلفا آلومینا حاصل شده است.

بنابراین، طرح تکامل فاز در گرمایش پیشرونده می تواند به صورت سدیم داوسونیت، آمورف، آلومینای گذار (گاما/اتا) و آلومینات سدیم بلوری بیان شود. با استفاده از این روش، آلومینات سدیم بلورین را می توان تحت شرایط ملایم با حرارت دادن سدیم داوسونیت در دمای 900 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه به دست آورد.

آلومینات سدیم همچنین از اثر هیدروکسید سدیم بر آلومینیوم عنصری که یک فلز آمفوتریک است تشکیل می شود. این واکنش پس از ایجاد بسیار گرمازا است و با تکامل سریع گاز هیدروژن همراه است. گاهی واکنش به این صورت نوشته می شود:

2Al + 2NaOH + 2H2O → 2NaAlO2 + 3H2

با این حال، گونه های تولید شده در محلول احتمالاً حاوی آنیون [Al(OH)4] یا شاید [Al(H2O)2(OH)4] می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>