اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کائولینیت

کائولینیت این ماده معدنی مهم صنعتی، یک کانی سیلیکات لایه ای است و در ساختار مولکولی اش دارای یک ورقه سیلیکای چهار ضلعی (SiO) می باشد که از طریق اتم های اکسیژن به یک ورق هشت ضلعی آلومینا (AlO) متصل می شود.سنگ هایی که سرشار از کائولینیت هستند به عنوان کائولن یا رس چین شناخته می شوند. کائولینیت دارای ظرفیت انقباض، متورم شدن و همچنین ظرفیت تبادل کاتیونی کم (1 تا 15 میکروگرم/100 گرم) است.

این یک ماده معدنی نرم، خاکی، معمولاً سفید (خاک رس فیلوسیلیکات دوقطبی) می باشد که توسط هوازدگی شیمیایی مواد معدنی سیلیکات آلومینیوم مانند فلدسپات تولید می شود و دارای شماره 7-74-1318:CAS می باشد.

ساختار کائولینت، پیوندهای هیدروژنی بین لایه را نشان می دهد که در مقایسه با سایر مواد معدنی خاک رس، از نظر شیمیایی و ساختاری ساده است. این ماده به عنوان کانی رس 1: 1 یا TO توصیف می شود زیرا کریستال های آن از لایه های چیده شده TO تشکیل شده است.

هر لایه TO شامل یک ورق چهار ضلعی (T) است که از یون های سیلیکون و اکسیژن متصل به یک ورق هشت وجهی (O) متشکل از یون های اکسیژن، آلومینیوم و هیدروکسیل تشکیل شده است. ورق T به این دلیل نامیده می شود که هر یون سیلیکون توسط چهار یون اکسیژن احاطه شده و یک چهار گوش را تشکیل می دهد.

ورق O به این دلیل نامیده می شود که هر یون آلومینیوم توسط شش یون اکسیژن یا هیدروکسیل در گوشه های یک هشت گوش احاطه شده است. دو ورقه در هر لایه از طریق یون های اکسیژن مشترک به شدت به هم پیوند خورده اند، در حالی که لایه ها از طریق پیوند هیدروژنی بین اکسیژن در سطح خارجی ورق T یک لایه و هیدروکسیل در سطح بیرونی ورق O لایه بعدی پیوند می خورند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>