اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلومینات

نانوذرات آلومینات استرانسیوم دوپ شده با Eu به عنوان شاخص تنش و ترک در مواد پیشنهاد می شوند، زیرا هنگام قرار گرفتن در معرض تنش مکانیکی (مکانیک لومینسانس) نور ساطع می کنند.آنها همچنین برای ساخت نانوسازه های مکانیکی و نوری مفید هستند.

برای این منظور به ذرات غیر توده ای نیاز است. تهیه آنها به طور معمول دشوار است، اما می توان آنها را با اسپری اولتراسونیک پیرولیز مخلوطی از استرانسیوم و استیل استونات یوروپیوم و از طریق کاهش اتمسفر (آرگون با 5٪ هیدروژن) تهیه کرد.

آلومینات استرانسیم سریوم و منگنز در هنگام تحریک شدن اشعه ماوراء بنفش و فسفرسانس شدید را در 515 نانومتر نشان می دهد که به دلیل همین خاصیت می توان از آن در لامپ های فلورسنت در دستگاه های فتوکپی و سایر تجهیزات استفاده کرد، اضافه کردن مقدار کمی سیلیکون جایگزین آلومینیوم می تواند شدت انتشار را حدود 5 برابر افزایش دهد.

مواد سازه ای

سیمان آلومینات استرانسیم را می توان به عنوان مصالح ساختمانی نسوز استفاده کرد و از طریق پختن مخلوطی از اکسید استرانسیوم یا کربنات آن با آلومینا در نسبت تقریباً هم مولی در حدود 1500 درجه سانتی گراد تهیه کرد.

این ترکیب می تواند به عنوان سیمان برای بتن نسوز در دمای تا 2000 درجه سانتی گراد و همچنین برای محافظت در برابر اشعه استفاده شود و البته استفاده از آن با در دسترس بودن مواد اولیه محدود می شود. آلومینات های استرانسیوم به عنوان مواد پیشنهادی برای بی حرکتی محصولات شکافت زباله های رادیواکتیو، یعنی استرانسیوم -90 مورد بررسی قرار گرفته اند.پودر آلومینات معمولاً برای ایجاد رنگ در محیط مایع به کار می رود، شرکت خودروسازی نیسان به این روش برای ایجاد روشنایی و رفع مشکل تاریکی خودروی برقی Leaf خود از آن استفاده کرده است.

آلومینات اصلی استرانسیوم دوپ شده با یوروپیوم درخشش سبز ایجاد می کند، در حالی که آلومینات های سنگین تر مانند SrAl12O19 رنگ های آبی چشمگیری ایجاد می کنند. اگرچه عملکرد اصلی درخشندگی آلومینات استرانسیوم سرگرمی است، اما از آن به طور تجربی در آزمایش های تعیین عوامل بیماری زا استفاده می شود.

فرایندی که برای تشخیص ترکیبات با استفاده از تجهیزات کم هزینه معروف به روش سنجش جریان جانبی ایمونوکروماتوگرافی (که در آزمایشات بارداری خانگی استفاده می شود) به کار برده می شود، با استفاده از نانوذرات آلومینات استرانسیوم دوپ شده افزایش یافته است، جایی که توانایی نوردهی داخلی ذرات، نیاز به سخت افزار نوری گران قیمت مورد نیاز را حذف می کند.

کارایی این ماده برای برخی از انواع تجزیه و تحلیل ها، این فناوری را در دسترس بیشتر قرار می دهد. این فرآیند هنوز در حال توسعه است اما نویدبخش آینده می باشد. استرانسیم آلومینات ممکن است ترکیبی نباشد که جهان را تغییر دهد، اما کمی نور به زندگی ما می بخشد.

آلومینات های استرانسیوم از محبوب ترین مواد فسفرسانس مدرن هستند که پس از مدت ها در دمای اتاق و در طیف وسیعی از لومینسانس در محدوده قابل مشاهده ظاهر می شوند. با این حال علیرغم حجم زیادی از تحقیقات انجام شده، روش های سنتز چنین موادی از نظر انرژی نسبتاً ناکارآمد و دوست دار محیط زیست هستند.

در این مطالعه یک پوشش درخشان طولانی مدت توسط اکسیداسیون الکترولیتی پلاسما روی سطح آلیاژ آلومینیوم تجاری Al6082 آماده شده است. در طول تخلیه های الکتریکی در این فرایند، آلومینات استرانسیم به روشی مشابه واکنش حالت جامد تشکیل می شود. تجزیه پراش پودر اشعه ایکس تایید می کند که فاز مونوکلینیکی SrAl2O4 در پوشش وجود دارد.

خواص نوری پوشش به دست آمده با روش های لومینسانس که به طور کلاسیک برای مطالعات لومینوفورها استفاده می شده است مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و همچنین عملکرد پوشش با پودر آلومینات استرانسیم موجود در بازار مقایسه گردیده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>