اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلومینات

آلومینات لیتیوم با افزودن محلول هیدروکسید لیتیوم به محلول نمک های آلومینیوم یا افزودن محلول نمک لیتیوم به محلول آلومینات قلیایی رسوب می کند. سنتز این ماده اساساً به روش های مختلفی انجام شده است.این ماده در حالت جامد، با مواد شیمیایی مرطوب، سل ژل، با استفاده از الگوها، پیش سازهای مختلف و فرآیندهای احتراق تهیه می گردد. محصول اصلی در واکنش حالت جامد α-LiAlO می باشد.

سنتز و مشخصه یابی نانوذرات لیتیوم آلومینات، عنوان مقاله ای می باشد که در سال 2007 منتاشر شده است. در این کار، سنتز نانوذرات این ماده با استفاده از روش بارش ساده در محلول های مختلف سورفاکتانت آبی و سیستم های میکروامولسیون گزارش شده است.

این نانوذرات همچنین با بارش مجدد بدون سورفکتانت ها و روش های سل - ژل برای مقایسه تولید شده اند. پودرهای نانوکریستالی لیتیوم آلومینات با شکل کروی پس از کلسیناسیون به دست آمده اند. پودرهای حاصل با تکنیک های XRD، SEM، TGA و BET مشخصه یابسی شده اند.

نتایج میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) نشان داده است که نوع سورفاکتانت مورد استفاده تأثیر متفاوتی بر اندازه ذرات لیتیوم آلومینات دارد. نمونه تهیه شده با تکنیک میکروامولسیون، متوسط اندازه ذرات کوچک تر 30 نانومتر و سطح زیاد (70 متر مربع در گرم) را نشان داده اند.

ترکیب اساسی لیتیم آلومینات در دو زمینه مختلف فیزیک هسته ای و شیمی حالت جامد مورد توجه قرار گرفته است. حداقل پنج فاز مختلف لیتیم آلومینات یافت شده اند و ساختار بلوری لیتیم آلومینات ممکن است در فازهای α β، یا γ یافت شود.

فیزیکدانان هسته ای به γ-LiAlO علاقه دارند و اصلاح لیتیوم آلومینات، به دلیل عملکرد خوب آن در زیر تابش نوترون و الکترون بالا بسیار مورد توجه می باشد. این اصلاح همچنین پایداری شیمیایی، حرارتی و مکانیکی ضروری را در دمای بالا همراه با رفتار تابش مورد نیاز نشان می دهد.

به نظر می رسد که فاز گاما سرامیکی لیتیوم امیدوار کننده است و به عنوان ماده پرورش دهنده تریتیوم در راکتورهای ذوب آینده مناسب است. شیمی دانان حالت جامد که در حال بررسی مسیرهای آماده سازی به لیتیم آلومینات هستند، شیمی جالب اسید و باز آن را کشف کرده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>