اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلومینیوم

آلومینیوم هیدرید سدیم یا سدیم آلانات یک ترکیب شمیایی معدنی به شکل یک ماده جامد کریستالی سفید است که در تتراهیدروفوران (THF) حل می شود، اما در دی اتیل اتر یا هیدروکربن ها حل نمی شود.این ماده به عنوان عاملی برای ذخیره برگشت پذیر هیدروژن ارزیابی شده است و به عنوان معرف در سنتز شیمیایی ترکیبات آلی استفاده می شود و مشابه هیدرید آلومینیوم لیتیوم، نمکی متشکل از کاتیون های سدیم جدا شده و AlH2 چهار ضلعی می باشد.

سدیم هیدرید آلومینیم بسیار قابل اشتعال است. در هوای خشک در دمای اتاق واکنش نشان نمی دهد اما به رطوبت بسیار حساس است و در اثر تماس با آب مشتعل یا منفجر می شود.سدیم آلانات برای ذخیره هیدروژن در مخازن هیدروژن کشف شده است. واکنش های مربوطه عبارتند از:

3NaAlH4 → Na3AlH6+ 2Al + 3H2

Na3AlH6 → 3NaH + Al + 3/2H2

تتراهیدروآلومینات سدیم می تواند در صورت گرم شدن در دمای 200 درجه سانتیگراد (392 درجه فارنهایت) تا 7.4 درصد وزنی هیدروژن آزاد کند. جذب می تواند کند باشد و برای پر کردن مخزن به چند دقیقه زمان نیاز است. آزاد سازی و جذب هر دو توسط تیتانیوم کاتالیز می شوند.

هیدرید آلومینیوم سدیم یک عامل کاهنده قوی است و از نظر واکنش بسیار شبیه هیدرید آلومینیوم لیتیوم (LAH) و تا حدی هیدرید دی ایزوبوتیل آلومینیوم (DIBAL) در واکنش های آلی است. به دلیل ضعیف تر بودن و قطبی بودن پیوند Al-H در مقایسه با باند B-H، عامل کاهنده آن بسیار قدرتمندتر از بوروهیدرید سدیم است و مانند LAH، استرها را به الکل ها کاهش می دهد.

سنتز مواد برای ذخیره انرژی تجدید پذیر هیدروژن مانند سدیم الومینیوم هیدرید توسط Grignard معرف آلومینیوم، عنوان مقاله ای می باشد که در سال 2015 منتشر گردیده است. تحقیقات در مورد تولید و کاربرد هیدروژن توجه گسترده ای را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.

این مقاله نشان می دهد که هیدرید آلومینیوم سدیم می تواند تحت شرایط واکنش ساده و خفیف سنتز شود. در حالت فعال شدن از طریق مواد آلی، پودر آلومینیوم با هیدروژن و سدیم هیدرید واکنش داده و تحت فشار جوی، هیدرید آلومینیم سدیم تولید می کند.

خصوصیات و ترکیب نمونه توسط FTIR XRD SEM و غیره مشخص شده است. نتایج نشان داده اند که محصول از طریق این روش سنتز، هیدرید آلومینیوم سدیم است و دارای خلوص بالاتر، ویژگی بلوری کامل، پایداری بهتر و خاصیت ذخیره هیدروژن مناسب است. مکانیسم واکنش نیز به طور مفصل در این مطالعه مورد بحث قرار گرفته است.

از بحث بالا، می توان نتیجه گرفت که سدیم آلومینیم هیدرید با روش بسیار موثری در این مقاله با موفقیت سنتز و مورد استفاده قرار گرفته است. روش آماده سازی در این کار دارای مزایایی از جمله کم هزینه بودن، شرایط واکنش ملایم و سرعت بالای تولید می باشد.

آلومینیوم هیدرید سدیم سنتز شده دارای ظرفیت ذخیره هیدروژن و شرایط دفع متوسط تر و پایداری بهتر پس از تبلور مجدد است. همه این مزایا نشان می دهد که این فرآیند کاربرد بالقوه ای برای تولید صنعتی این ماده دارد. این کار می تواند یک تضمین قوی برای ادامه تحقیق و توسعه برای سایر مواد ذخیره کننده هیدروژن باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>