اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پتاسیم


دارو و لوازم آرایشی

یک بلوک زاج به عنوان قابض در داروخانه های هند فروخته می شود. از زاج پتاسیم در پزشکی عمدتاً به عنوان قابض و ضد عفونی کننده استفاده می شود. یک سری مدادهای پزشکی هستند که از آلوم پتاسیم یا سولفات آلومینیوم تشکیل شده اند و به صورت موضعی برای کاهش خونریزی در بریدگی های جزئی (به خصوص بعد از اصلاح) و خراشیدگی، خون دماغ و بواسیر، و تسکین درد ناشی از نیش و گزش استفاده می شوند.

همچنین از زاج پتاسیم به صورت موضعی برای از بین بردن جوش ها و آکنه ها و سوزش زخم های آفتی در دهان و زخم های شانکر استفاده می شود، زیرا اثر خشک شدن قابل توجهی در ناحیه دارد و تحریکات ایجاد شده در محل را کاهش می دهد.

آلوم پتاسیم عامل کمکی اصلی برای افزایش کارایی واکسن ها بوده و از دهه 1920 مورد استفاده قرار گرفته است اما تقریباً به طور کامل توسط هیدروکسید آلومینیوم و فسفات آلومینیوم در واکسن های تجاری جایگزین شده است.

زاج پتاسیم در صنعت غذایی

سولفات آلومینیوم پتاسیم ممکن است یک ماده اسیدی در بیکینگ پودر برای تأمین مرحله دوم خمیرمایه در دمای بالا باشد. به عنوان مثال، از آلوم پتاسیم به طور مکرر در تخمیر یوتیائو، نان سرخ شده چینی سنتی در سراسر چین استفاده می گردد.آلوم پتاسیم با نام "پودر آلوم" در بخش ادویه جات در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی در ایالات متحده یافت می شود. کاربرد اصلی آن در تهیه ترشی، برای حفظ و افزودن تردی به میوه و سبزیجات است.

سایر مصارف سولفات آلومینیوم پتاسیم

از آلوم پتاسیم به عنوان یک ماده ضد حریق استفاده می شود تا پارچه، چوب و مواد کاغذی کمتر قابل اشتعال باشند. همچنین از آلوم پتاسیم در برنزه سازی چرم به منظور از بین بردن رطوبت از پوست و جلوگیری از پوسیدگی آن استفاده می شود.آلوم پتاسیم هنوز هم به طور گسترده ای در تصفیه آب برای آب آشامیدنی و فرآیندهای صنعتی به کار برده می شود، به طوری که ذرات کلوئیدی با بار منفی با هم جمع می شوند و به صورت "لخته ها" در می آیند.

در هنگام استفاده از زاج سفید برای افزایش ویسکوزیته سیستم تعلیق لعاب سرامیک استفاده می شود که موجب می گردد لعاب با سرعت بیشتری چسبیده شود و سرعت رسوب آن کاهش می یابد. هیدروکسید آلومینیوم حاصل از آلوم پتاسیم به عنوان پایه ای برای اکثر رنگدانه های دریاچه عمل می کند.

محلول زاج پتاسیم خاصیت حل شدن فولادها را دارد در حالی که بر آلومینیوم یا فلزات اساسی تأثیر نمی گذارد. از محلول آلوم می توان برای حل بیت های ابزار فولادی استفاده کرد که در قالب ریخته گری ماشین کاری شده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>