اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پتاسیم

زاج پتاسیم یک ترکیب شیمایی به شکل پودر کریستالی سفید رنگ می باشد که با نام های آلوم پتاسیم، زاج سفید یا سولفات آلومینیوم پتاسیم یک ترکیب آورده می شود. این ترکیب مهم ترین عضو گروه عمومی ترکیباتی به نام آلوم است و اغلب به سادگی آلوم نامیده می شود و اغلب به صورت 12 آبه وجود دارد.

آلوم پتاسیم معمولاً در تصفیه آب، دباغی چرم، رنگرزی، منسوجات نسوز، و بکینگ پودر به عنوان شماره E522 استفاده می شود. این ماده همچنین به عنوان دئودورانت، ژل بعد از اصلاح و به عنوان داروی ضد خون برای خونریزی های جزئی ناشی از تراشیدن در لوازم آرایشی به کار می رود.

زاج سفید ممکن است یک ماده تحریک کننده ضعیف برای پوست باشد. این ماده در آب بسیار محلول است. محلول کمی اسیدی است و خنثی سازی محلول آلوم با هیدروکسید پتاسیم باعث جدایی آلومینا می شود. این ترکیب وقتی گرم شود، جرمی متخلخل و قابل انعطاف ایجاد می کند که به آلوم سوخته معروف است.

آلوم پتاسیم برای مصریان باستان شناخته شده بود، آنها آن را از تبخیرهای موجود در صحرای غرب تهیه می کردند و طبق گزارشات از اوایل سال 1500 قبل از میلاد برای کاهش ابر قابل مشاهده (کدورت) در آب استفاده می کردند.

آلوم پتاسیم با نام آلومین یا سالسوگوتررا توسط پلینی توصیف شده است. با این حال، نام زاج و سایر نام های اعمال شده بر روی این ماده مانند میسی، سوریم، کالکانتوم و آترامنتوم، اغلب بر روی محصولات دیگر با خواص یا کاربردهای کاملاً مبهم مانند سولفات آهن یا "ویترایول سبز" استفاده می شده است.

در اوایل دهه 1700، گئورگ ارنست استال ادعا کرد که واکنش اسید سولفوریک با سنگ آهک نوعی آلوم تولید می کند. این خطا به زودی توسط یوهان پوت و آندریاس مارگراف اصلاح شد و آنها نشان دادند که رسوب حاصل از ریختن مواد قلیایی در محلول آلوم، یعنی آلومینا، کاملاً متفاوت از آهک و گچ است و یکی از مواد تشکیل دهن

آلوم پتاسیم 12 آبه در طبیعت به عنوان یک ماده معدنی سولفاته به نام آلوم- (K) وجود دارد که به طور معمول به صورت مخلوط روی سنگ ها در مناطق هوازدگی و اکسیداسیون مواد معدنی سولفید و مواد معدنی پتاسیم دار یافت می شده است. در گذشته، آلوم پتاسیم از آلونیت به دست می آمده که از رسوبات آتشفشانی حاوی گوگرد استخراج شده است. آلونیت یک منبع وابسته و احتمالاً پتاسیم و آلومینیوم می باشد.

برای به دست آوردن آلوم از آلونیت، آن را کلسینه می کنند و سپس مدت زمان قابل توجهی در معرض هوا قرار می گیرند و در این مدت با آب مرطوب نگه داشته می شود، در نتیجه به یک پودر بسیار ریز تبدیل می شود. سپس این پودر با آب داغ به هم پیوسته، مشروبات الکلی از آن خارج شده و آلوم اجازه تبلور می یابد.

در روش تولید صنعتی، سولفات آلومینیوم پتاسیم با افزودن سولفات پتاسیم به محلول غلیظ سولفات آلومینیوم به صورت صنعتی تولید می شود. سولفات آلومینیوم معمولاً از طریق تصفیه مواد معدنی مانند آلوم شیست، بوکسیت و کرایولیت با اسید سولفوریک به دست می آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>