اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عوامل کاهنده اثر گلخانه ای:
درست مانند گلخانه های شیشه ای، گلخانه زمین نیز مملو از درختان و گیاهان مختلف است. گیاهان و فضای سبز، نقش مهمی در برقراری مجدد توازن در اثر گلخانه ای زمین دارند. همه ما از کودکی می دانیم که تمام گیاهان، از غول پیکرترین درختان تا فیتوپلانکتون های موجود در آب دریاها، کربن دی اکسید موجود در هوا را می گیرند و اکسیژن پس می دهند.

مکانیک7

از طرف دیگر، اقیانوس ها نیز بخش قابل توجهی از کربن دی اکسید موجود در هوا را جذب می کنند. البته در سوی مقابل، بالا رفتن جذب کربن دی اکسید توسط اقیانوس ها، موجب اسیدی شدن آنها، گرم تر شدن آب و اثرات منفی روی جانداران زیر آب هم شده است.

اگر در مقابل اثر گلخانه ای اقدامی انجام نشود، تغییرات آب و هوایی، افزایش سطح آب های آزاد، اسیدی شدن اقیانوس ها تنها بخشی از پیامدهایی است که امروزه می توان وقوع حتمی آنها را پیش بینی کرد. چرا که در حال حاضر، آسیب وارد شده به اتمسفر زمین، بیش از آن است که با امکانات موجود بتوان به ترمیم آن پرداخت.

نقش انسان در اثر گلخانه ای:
فعالیت های انسان موجب تغییر در ماهیت اثر گلخانه ای شده است. سوزاندن سوخت های فسیلی مانند نفت و زغال سنگ، موجب افزایش مقدار کربن دی اکسید آزاد شده در جو زمین می شود.

گزارش های منتشر شده از سوی ناسا، افزایش مقدار گاز کربن دی اکسید و سایر گازهای گلخانه ای را در جو زمین نشان می دهد. هرچه مقدار این گازها بیشتر شود، میزان گرمایش زمین نیز بالاتر خواهد رفت.

در سال 2017 میلادی رده بندی کشورها براساس میزان تولید گاز کربن دی اکسید و نقش آنها در افزایش گرمایش زمین منتشر شد. نکته قابل توجه در این رابطه، حضور کشور ایران در رتبه هفتم است. کشورهای چین، ایالات متحده آمریکا، هند، روسیه، ژاپن و آلمان، رتبه های اول تا ششم را به خود اختصاص داده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>