اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلومینیوم

آلومینیوم نیترات نمکی حاصل از اسید نیتریک و آلومینیوم می باشد که معمولاً به صورت جامد یا پودر بلوری سفید رنگ وجود دارد و یک ترکیب اکسید کننده قوی است.از این ماده در برنزه سازی چرم، ضد تعریق، بازدارنده های خوردگی، استخراج اورانیوم، تصفیه نفت و به عنوان عامل نیترات زنی استفاده می شود. نمونه های خشک و هیدراته نیترات های آلومینیوم کاربردهای زیادی دارند.

این نمک ها برای تولید آلومینا برای تهیه کاغذهای عایق، در عناصر گرمایش لوله اشعه کاتد و روی ورقه های هسته ترانس استفاده می شود. نمک های هیدراته همچنین برای استخراج عناصر اکتینید به کار می روند.نیترات آلومینیوم را نمی توان از طریق واکنش آلومینیوم با اسید نیتریک غلیظ سنتز کرد، زیرا آلومینیوم یک لایه انفعالی ایجاد می کند و به جای آن، می تواند با واکنش اسید نیتریک با کلرید آلومینیوم (III) تهیه شود.

نیتروسیل کلراید به عنوان یک محصول جانبی تولید می شود و به صورت گاز از محلول خارج می شود. به راحتی، نمک را می توان با واکنش اسید نیتریک با هیدروکسید آلومینیوم نیز تهیه کرد.نیترات آلومینیوم همچنین ممکن است به وسیله یک واکنش متاتز بین سولفات آلومینیوم و نمک نیترات با کاتیون مناسب مانند باریم، استرانسیم، کلسیم، نقره یا سرب مانند واکنش زیر تهیه شود:

Al2(SO4)3 + 3Ba(NO3)2 → 2Al(NO3)3 + 3BaSO4

اگرچه این ماده خیلی خطرناک نیست، اما لازم است هنگام انجام کار با نیترات آلومینیوم از تجهیزات محافظتی مانند محافظ صورت، عینک، دستکش و ماسک استفاده کنید.اگر به دلایلی این ماده را به مقدار زیاد مصرف کرده باشید، از نظر سلامتی عوارض جدی از جمله تحریک معده، استفراغ، و حالت تهوع خواهید داشت.

در صورت بروز هر یک از این موارد ناشی از مصرف این ماده فورا با پزشک تماس بگیرید.اگر آلومینیوم نیترات با چشم یا پوست شما برخورد کرد، ممکن است از تحریک چشم یا پوست رنج ببرید. پس از تماس، به مدت 15 دقیقه چشم خود را با آب زیادی شستشو دهید و سطح پوست را نیز همراه با آب و صابون تمیز کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>