اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نیترات

به نظر می رسد نیترات آلومینیم کاملاً ارزشمند است و کاربردهای مهم و گوناگونی دارد. اول از همه، چون یک ماده اکسید کننده بسیار قوی است، در طول فرآیند اکسیداسیون کاملاً موثر واقع می شود.برای استخراج اورانیوم از این ترکیب استفاده می شود. با توجه به اهمیت اورانیوم، تصور دنیای مدرن بدون آن بسیار دشوار است و بدون نیترات آلومینیوم انجام استخراج بسیار دشوارتر خواهد بود.

نیترات آلومینیم یکی از اجزای ضروری محصولات ضد تعریق مانند مام ها می باشد. از ترکیب این ماده نیز به عنوان جزئی از بازدارنده های خوردگی به طور گسترده ای استفاده می شود. به عنوان مثال، آن ها با انواع پاک کننده های به کار می روند.

یکی دیگر از زمینه های مهم استفاده از نیترات آلومینیوم رنگرزی است، جایی که به عنوان ماده ناسازگار استفاده می شود. Mordant یک عامل خاص است که هدف خاصی را دنبال می کند و رنگ ها را به مواد متصل می کند.در مورد نیترات آلومینیوم، به طور خاص با پنبه استفاده می شود. بدون استفاده از این ترکیب، رنگ ها به پنبه متصل نمی شوند. به همین دلیل، این ماده جزء بسیار مهمی در فرآیند رنگ آمیزی مواد پنبه ای محسوب می شود.

نفت و روغن نیز با نیترات آلومینیوم تصفیه می شوند. فرآیندهای تصفیه نفت و روغن در صنعت بسیار قابل توجه است. به عنوان مثال، از طریق پالایش با این ماده، نفت خام می تواند به بنزین، LPG (گاز مایع)، نفت سفید، روغن دیزل، روغن های سوخت و سوخت جت تبدیل شود و هیچ یک از این فرایندها بدون استفاده از این ترکیب قابل انجام نیست.

و البته نیترات آلومینیوم، به عنوان یک ترکیب شیمیایی، به طور گسترده ای برای اهداف نشان دادن واکنش های شیمیایی از انواع مختلف به دانشجویان و دانش آموزان استفاده می شود. وقتی این ماده استفاده می شود، این واکنش ها از نظر ظاهری واقعا جالب و واضح می شوند.

دانش آموزان و دانش آموزان با مشاهده چنین واکنشی واضح، فرآیندهای رخ داده در شیمی را بهتر درک می کنند و از هوش و تحصیلات بیشتری برخوردار می شوند. مشهور است که از ترکیبات مختلفی از این ماده به طور گسترده ای در زمینه پزشکی استفاده می شود و تلاش برای استفاده از نیترات آلومینیوم در این زمینه نیز وجود دارد.

تحقیقات بر روی کاربرد نیترات آلومینیوم در درمان مریضی های انسان ادامه دارد.حتی اگر نیترات آلومینیوم یک ترکیب قابل اشتعال نباشد، باز هم می تواند برخی از مشکلات مربوط به آتش سوزی را ایجاد کند، بنابراین هنگام مقابله با آن لازم است که برخی اقدامات احتیاطی را دنبال کنید.

در طی احتراق آلومینیوم نیترات می تواند اکسیدهای سمی نیتروژن تولید کند و اگر این ترکیب همراه با برخی از محصولات قابل احتراق سوزانده شود، ممکن است آتش حاصل از آن به میزان قابل توجهی افزایش یابد.دقت کنید که نیترات آلومینیوم را دور از فاضلاب و منابع آب نگهداری کنید و از قرار دادن آن در معرض شعله های آتش، جرقه ها و انواع مواد قابل احتراق جلوگیری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>