اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اکتینم

اکتینیم یک عنصر فلزی رادیواکتیو نقره ای رنگ است که به دلیل پرتوزایی شدید، در تاریکی با نور آبی می درخشد. این ماده در سال 1899 توسط آندره لوئی دبییرن، یک شیمیدان فرانسوی کشف شد، که وی آن را از pitchblende جدا کرد.فردریش اتو جیزل به طور مستقل اکتینیوم را در سال 1902 کشف کرد. رفتار شیمیایی این عنصر مانند لانتانوم کمیاب می باشد. کلمه actinium از یونانی aktis یا aktinos، به معنی پرتو یا پرتوی گرفته شده است.

این ماده حدود 150 برابر رادیوم، رادیواکتیو است و به عنوان منبع نوترونی ارزشمند می باشد و در غیر این صورت کاربرد صنعتی قابل توجهی ندارد. اکتینیم -225 در پزشکی برای تولید Bi-213 در یک ژنراتور قابل استفاده مجدد به کار می رود یا می تواند به تنهایی به عنوان عاملی برای رادیو ایمنی درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس گزارش lenntech این ماده فقط در آثار موجود در سنگ معدن اورانیوم به عنوان 227-Ac، یک انتشار دهنده α و β با نیمه عمر 21.773 سال یافت می شود. یک تن سنگ اورانیوم حاوی حدود یک دهم گرم آکتینیم است.

آکتینیم در مقادیر کم در سنگ معدن اورانیوم یافت می شود، اما معمولاً در اثر تابش نوترون 226-Ra در یک راکتور هسته ای به مقدار میلی گرم ساخته می شود. فلز اکتینیم با کاهش فلوراید آکتینیم با بخار لیتیوم در حدود 1100 تا 1300 درجه سانتیگراد تهیه شده است.

اکتینیوم که به طور طبیعی وجود دارد از 1 ایزوتوپ رادیواکتیو تشکیل شده است. نوع 227-Ac فراوانترین (100٪ فراوانی طبیعی) می باشد و 27 رادیو ایزوتوپ با پایدارترین 227-Ac با نیمه عمر 21.773 سال، 225-Ac با نیمه عمر 10 روز و 226-Ac با نیمه عمر 29.37 ساعت مشخص شده اند.

تمام ایزوتوپ های رادیواکتیو باقی مانده نیمه عمر کمتر از 10 ساعت و اکثر این ها نیمه عمر کمتر از 1 دقیقه دارند. این عنصر همچنین دارای 2 حالت متا است. اکتینیم -227 خالص در پایان 185 روز با محصولات پوسیدگی خود به تعادل می رسد و پس از آن طبق نیمه عمر 21.773 ساله خراب می شود. ایزوتوپ های اکتینیم در وزن اتمی از 206 amu تا 234 amu هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>