اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اکتینم

با حرارت دادن هیدروکسید در 500 درجه سانتی گراد یا اگزالات در 1100 درجه سانتی گراد، در خلاء می توان اکسید اکتینیم (Ac2O3) را به دست آورد. شبکه کریستالی آن با اکسیدهای اکثر فلزات سه بعدی خاکی کمیاب مشابه می باشد.

تصفیه تری فلوئورید اکتینیم با هیدروکسید آمونیوم در دمای 900-1000 درجه سانتیگراد باعث تولید اکسی فلورید AcOF می شود. در حالی که اکسی فلوراید لانتانیم را می توان با سوزاندن تری فلوئورید لانتانیم در هوا در دمای 800 درجه سانتیگراد به مدت یک ساعت به دست آورد، تصفیه مشابه تری فلوئورید آکتینیم فاقد AcOF است و فقط منجر به ذوب محصول اولیه می شود:

AcF3 + 2NH3 + H2O → AcOF + 2NH4F

تری کلرید اکتینیم با واکنش هیدروکسید اکتینیم یا اگزالات با بخارات تتراکلرید کربن در دمای بالاتر از 960 درجه سانتیگراد به دست می آید. مشابه اکسی فلوراید، اکتینیوم اکسی کلراید را می توان با هیدرولیز تری کلرید آکتینیم با هیدروکسید آمونیوم در دمای 1000 درجه سانتیگراد تهیه کرد.

با این وجود، برخلاف اکسی فلوراید می توان با اشتعال محلول تری کلرید اکتینیم در اسید کلریدریک با آمونیاک، اکسی کلراید را سنتز کرد. واکنش آلومینیوم بروماید و اکسید اکتینیم باعث تولید اکتینیوم تریبرومید می شود:

Ac2O3 + 2AlBr3 → 2AcBr3 + Al2O3

و تصفیه آن با هیدروکسید آمونیوم در دمای 500 درجه سانتیگراد منجر به اکسی برومید AcOBr می گردد.اکتینیم -227 بسیار رادیواکتیو است و از نظر پتانسیل آن برای اثرات سلامتی ناشی از اشعه، اکتینیم -227 تقریباً به اندازه پلوتونیوم خطرناک است. مصرف حتی مقدار کمی آکتینیم -227 خطری جدی برای سلامتی محسوب می شود.بیشترین تهدید رادیواکتیویته برای زندگی، همانطور که می دانیم آسیب به ساختار ژنتیکی همه گونه های زنده است.

آسیب ژنتیکی ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه در طول زندگی و نسل ها ماندگار خواهد بود.حتی قرار گرفتن در معرض دوزهای پایین این ماده نیز بعد از طولانی شدن موجب سرطان می گردد. شاید شدیدترین نتیجه در طول زمان صرفاً توقف عمده توانایی تولید مثل باشد. تابش یکی از علت های شناخته شده عقیم سازی است!توسعه فن آوری هسته ای با انتشار ناگهانی و همچنین انتشار رادیواکتیویته در اتمسفر، خاک، اقیانوس ها، دریاها و سطح آب همراه بوده و در سراسر جهان از نظر حیوانی، گیاهی و مواد بی اثر نشان داده می شود!!

تابش از طریق زنجیره غذایی از گونه ها عبور کرده و متمرکز می شود، سایر حیوانات و انسان را تحت تأثیرات مخرب آن قرار می دهد. اکتینیم -227 بسیار رادیواکتیو است.رادیواکتیویته نه تنها به انسان، بلکه به تمام موجودات زنده آسیب می رساند و باعث سرطان، آسیب به سیستم ایمنی، سرطان خون، سقط جنین، تولد نوزاد مرده، تغییر شکل و مشکلات باروری می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>