اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استات

استات روی یکی از نمک های استات است که به شکل جامد بلوری سفید رنگ وجود دارد و در آن جزء کاتیونی روی می باشد. این ترکیب شیمیایی نقش قابض دارد که که معمولا به صورت دی هیدراته تولید می گردد.این ماده با شماره E650 به عنوان مکمل های غذایی استفاده می شود و از طریق اثر اسید استیک بر روی کربنات روی یا فلز روی تهیه می گردد.

همچنین این ماده برای حفاظت از چوب، ساخت سایر ترکیبات روی به کار برده می شود.این ترکیب شیمیایی می تواند یک تهدید جدی برای محیط زیست باشد، بنابراین ضروری است که اقدامات لازم برای محدود کردن توزیع و خطرات ناشی از آن انجام شود.در نوع بی آب، روی با چهار اتم اکسیژن هماهنگ می شود تا یک محیط چهار ضلعی ایجاد کند، سپس این چند وجهی ها توسط لیگاندهای استات و پیوندهای کئوردیناسیونی به هم متصل می شوند و طیف وسیعی از ساختارهای پلیمری را تشکیل می دهند.

حرارت دادن روی Zn(CH3CO2)2 در خلاء منجر به از دست رفتن انیدرید استیک و باقی ماندن روی استات بازی می گردد. این ترکیب خوشه ای دارای ساختار چهار ضلعی است که در شکل زیر نشان داده شده است.روی استات به غیر از استفاده های غذایی و دارویی، کاربردهای کمی دارد. از آن در قرص های لوزی شکل برای معالجه سرماخوردگی استفاده می شود، همچنین برای درمان کمبود روی نیز به کار برده می شود.

این ماده به عنوان یک مکمل خوراکی روزانه و برای جلوگیری از جذب مس در بدن به عنوان بخشی از درمان بیماری ویلسون استفاده می شود.همچنین به عنوان قابض به صورت پماد، لوسیون یا ترکیب آنتی بیوتیکی مانند اریترومایسین برای درمان موضعی آکنه و همینطور معمولاً به عنوان پماد موضعی ضد خارش تجویز می گردد.

تأثیر گلوکونات روی یا استات روی بر درمان سرماخوردگی های تجربی و طبیعی، موضوع مقاله ای می باشد که در سال 2000 میلادی منتشر شده است. در این کار دو آزمایش بالینی انجام شده، یکی شامل 273 نفر مبتلا به سرماخوردگی تجربی رینوویروس و دیگری 281 نفر مبتلا به سرماخوردگی طبیعی بوده اند.

داوطلبان علامت دار برای دریافت قرص های خوراکی حاوی گلوکونات روی (13.3 میلی گرم)، استات روی (5 یا 11.5 میلی گرم) یا دارونما تصادفی انتخاب شده اند.در موردسرماخوردگی، میانگین مدت بیماری در دریافت کنندگان گلوکون روی 2.5 روز بود، در مقابل در دریافت کنندگان دارونما با 3.5 روز در مقابل بوده است.

بر اساس نتایج گلوکونات روی هیچ تأثیری بر شدت علائم و استات روی هیچ تأثیری بر مدت و شدت آن نداشته اند. هیچ یک از فرمولاسیون ها تأثیری در طول مدت یا شدت علائم سرماخوردگی طبیعی ایجاد نکرده اند.ارزیابی بینایی، چشایی و عوارض جانبی تفاوت معنی داری در بین 4 بازوی درمانی نشان نداده اند. بنابراین به نظر می رسد ترکیبات روی مانند استات روی کاربرد کمی برای درمان سرماخوردگی داشته باشند!

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>