اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سولفات

سولفات روی یک ترکیب معدنی به شکل پودر سفید رنگ است و از نظر تاریخی با عنوان ویترایول سفید شناخته می شود. این ماده یکی از مهم ترین داروهای ضروری در لیست ترکیبات سازمان بهداشت جهانی می باشد.این ماده یک ترکیب سولفات فلزی است که دارای کاتیون روی (2+) به عنوان ضد زنگ بوده و به عنوان کود نقش دارد. این ترکیب به صورت خشک و فرم های آبدار هگزاهیدرات و همچنین هپتاهیدرات سنتز می گردد.

همه اشکال این ماده در آب قابل حل و همه غیر قابل احتراق می باشند. روی سولفات به عنوان تهدیدی برای محیط زیست است و برای محدود کردن شیوع آن در محیط لازم است که اقدامات فوری انجام شود.شکل هیدراته سولفات روی به ویژه هپتاهیدرات آن، اشکال اصلی مورد استفاده تجاری است و کاربرد عمده آن به عنوان یک ماده منعقد کننده در تولید ابریشم مصنوعی می باشد. همچنین این ترکیب شیمیایی پیش ماده رنگدانه لیتوپون است.

سولفات روی همچنین به عنوان الکترولیت برای آبکاری روی، به عنوان ماده رنگی در رنگرزی و به عنوان ماده نگهدارنده برای پوست و چرم استفاده می شود. از این ماده برای تأمین روی در خوراک دام، کودها، خمیردندان ها و اسپری های کشاورزی استفاده می شود.

روی یک ماده مغذی لازم برای سلامت و عملکرد مطلوب مخمر است، اگرچه مکمل لازم برای آبجوهای کم جاذبه نیست، زیرا دانه هایی که معمولاً در آبجوسازی استفاده می شوند، روی کافی را تأمین می کنند، این یک روش معمول است که با افزایش میزان الکل بیش از حد راحتی آنها، مخمر را به حد مجاز می رساند.

مطالعه اثرات اسیدفولیک و تصفیه سولفات روی بر روی متغیرهای منی در مردان بارور و نابارور، موضوعی می باشد که در سال 2002 مورد مطالعه قرار گرفته و نتایج آن در مقاله ای بین المللی منتشر گردیده است.برای این کار پژوهشی تدارکات اولیه در دو کلینیک باروری سرپایی و 9 عمل مامایی در هلند آماده شده بودند و شرکت کنندگان هم صد و هشت مرد بارور و 103 مرد نابارور بوده اند. هر دو گروه به طور تصادفی برای دریافت یکی از چهار درمان به مدت 26 هفته مشخص شدند.

اسید فولیک با دوز روزانه 5 میلی گرم و سولفات روی با دوز روزانه 66 میلی گرم تجویز شدند. قبل و بعد از درمان، نمونه های استاندارد اسپرم و خون برای تعیین غلظت اسپرم، تحرک و مورفولوژی طبق دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی به دست آمده اند.

نتیجه های این مطالعه علمی، افزایش در تعداد اسپرم طبیعی مردان نابارور به میزان 74 درصد و افزایش جزئی 4 درصدی اسپرم غیرطبیعی را نشان دادند و روند مشابهی در مردان بارور نیزمشاهده شد. غلظت های پیشگیری از فولات و روی در خون و پلاسمای دانه ای بین مردان بارور و غیر بارور تفاوت معناداری نداشت.

نهایتا، تعداد کل اسپرم طبیعی پس از درمان ترکیبی سولفات روی و اسید فولیک در مردان نابارور و بارور افزایش می یابد. اگرچه اثر مفید بر باروری هنوز مشخص نشده است، این یافته راهی برای تحقیق و درمان باروری در آینده باز کرده است و ممکن است بر سلامت عمومی تأثیر بگذارد.

پودر سولفات روی تحریک کننده چشم است، اما مصرف مقادیر کمیاب بی خطر تلقی می شود. این ماده به عنوان منبع روی ضروری، با سرعت تا چند صد میلی گرم در هر کیلوگرم، به خوراک دام اضافه می شود.مصرف بیش از حد مجاز یعنی 2-8 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن سولفات روی موجب ناراحتی حاد معده می شود که با حالت تهوع و استفراغ همراه خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>