اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تنگستن

تنگستن دی سولفید یک ترکیب شیمیایی معدنی به شکل پودر خاکستری رنگ می باشد که از تنگستن و گوگرد تشکیل شده است. این ترکیب در بخشی از گروه مواد فلزی انتقالی dichalcogenides قرار می گیرد.

این ماده به طور طبیعی به عنوان ماده معدنی نادر تنگستنیت یافت می شود و جزء کاتالیزورهای خاص است که برای هیدرات سولفورزدایی و هیدروژنیتریفیکاسیون استفاده می شود و به دلیل داشتن ساختار لایه ای، نانولوله های معدنی را تشکیل می دهد که پس از گرم کردن نمونه نازک WS2 در سال 1992 کشف شده است.

اگرچه مدت ها تصور می شد که این ترکیب در هوای محیط نسبتاً پایدار است، اما گزارش های اخیر در مورد اکسید شدن تک لایه این ماده در هوای محیط نشان داده است که چنین نیست!

این ترکیب شیمیایی همچنین توسط مخلوطی از اسید نیتریک و هیدروفلوریک مورد واکنش قرار می گیرد و هنگامی که در جو حاوی اکسیژن گرم می شود، به تری اکسید تنگستن تبدیل می شود. این ماده در صورت گرم نبودن اکسیژن، ذوب نمی شود بلکه به تنگستن و گوگرد تجزیه می شود.

این ماده با روش های مختلفی تولید می شود که بسیاری از آنها شامل تصفیه اکسیدها با منابع سولفید یا هیدروسولفید است که به صورت سولفید هیدروژن یا درجا تولید می شود.تکنیک های گسترده ای که برای رشد تک لایه تنگستن دی سولفید استفاده می شود شامل رسوب بخار شیمیایی (CVD)، رسوب بخار فیزیکی (PVD) یا رسوب بخار شیمیایی آلی فلزی (MOCVD) است.

لایه های نازک و مستقل این ترکیب را نیز می توان تولید کرد. به این صورت که بر روی یک بستر آب دوست، مانند یاقوت کبود رسوب کند و سپس با پلیمری مانند پلی استایرن پوشانده شود. بعد از چند دقیقه غوطه وری نمونه در آب، فیلم آبگریز دی سولفید تنگستن خود به خود جدا می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>