اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تنگستن

هگزاکلرید تنگستن یک ترکیب شیمیایی حاصل از تنگستن و کلر، به شکل پودر آبی تیره می باشد که در شرایط استاندارد به صورت ماده جامد فرار وجود دارد. این ترکیب یک معرف مهم در تهیه ترکیبات تنگستن است.

سایر نمونه های هگزاکلریدهای خنثی شامل ReCl6 و MoCl6 هستند، WF6 بسیار فرار نیز شناخته شده است. به عنوان یون d0، تنگستن (VI) مشتقات دیامغناطیس را تشکیل می دهد. هگزاکلراید با داشتن فاصله پیوندی W-Cl از 2.24 تا 2.26 آنگستروم، ساختار مولکولی هشت ضلعی یا اکتاهدرال خود را تشکیل می دهد.

نانوذرات هگزاکلراید تنگستن بارگذاری شده بر روی مونتموریلونیت K-10 موجب تولید یک کاتالیزور جدید اسید جامد در سنتز آزین های متقارن و نامتقارن می شود که موضوع مقاله ای است که در سال 2016 منتشر شده است.

در این مطالعه، یک تکنیک جدید برای تهیه آزین با استفاده از نانوذرات هگزاکلرید تنگستن بارگذاری شده روی خاک رس مونتموریلونیت K10 به عنوان یک کاتالیزور بسیار فعال توسعه داده شده است. انواع آلدئیدها و کتون ها با استفاده از مقادیر کاتالیزوری WCl6/Mont نانومتری، به طور موثر به آزین های مربوطه تبدیل شده اند.

K10 به عنوان کاتالیزور اسید جامد با استفاده از روش پراکندگی جامد تهیه شده است. مزایای این کاتالیزور تکمیل سریع واکنش ها، سادگی عملکرد، کمبود آلودگی و شرایط واکنش ملایم و سبز است.هگزاکلرید تنگستن را می توان از طریق کلراسیون فلز تنگستن در یک لوله مهر و موم شده در دمای 600 درجه سانتیگراد تهیه کرد:

W + 3Cl2 → WCl6

کلرید تنگستن (VI) جامد آبی تیره در دمای اتاق است که در دماهای پایین، به رنگ قرمز شرابی در می آید. می توان با متراکم شدن سریع بخار آن، فرم قرمز رنگی از ترکیب ایجاد کرد که با گرم شدن ملایم به شکل سیاه و سفید بر می گردد.

این ماده به راحتی، حتی در حضور هوای مرطوب هیدرولیز می شود، و به اکسی کلریدهای نارنجی رنگ WOCl4 و WO2Cl2 و در نتیجه تری اکسید تنگستن تشکیل می دهد. تنگستن هگزاکلراید در دی سولفید و تتراکلرید کربن و اکسی کلرید فسفر محلول می باشد.واکنش متیلاسیون با تری متیل آلومینیوم، هگزامتیل تنگستن را فراهم می کند:

WCl6 +3Al2(CH3)6 → W(CH3)6 + 3Al2(CH3)4Cl2

تصفیه با بوتیل لیتیوم، یک ماده واکنش دهنده دارد که برای رفع اکسیژن زدایی اپوکسیدها مفید است. لیگاندهای کلرید موجود در این ترکیب می تواند توسط بسیاری از لیگاندهای آنیونی جایگزین شود.کاهش WCl6، به ترتیب کلرید تنگستن (V) و کلرید تنگستن (IV) را تولید می کند. هگزاکلرید تنگستن یک ماده اکسید کننده خورنده است و برای آزادسازی کلرید هیدروژن هیدرولیز می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>